Ett fint sätt att se på sorg...
Min mamma har en sjukdom som innebär att hon tyvärr kommer att gå bort inom en inte alltför lång framtid.
Eftersom jag är oerhört nära min mamma har jag väldigt svårt att hantera den här situationen och går därför och pratar med en för att "lära mig hantera" situationen och det som kommer att ske..
Det som jag mest brottats med är att jag tycker det känns så fruktansvärt orättvist att hon kommer att försvinna för tidigt ifrån mig/oss.. Alltså, sorgen känns så meningslös på ngt sätt...
Den personen som jag går och pratar med sade när jag berättade hur jag kände att "sorg är det pris man får betala för ngt fint man har haft".
Hon menade att med tanke på att jag och min mamma har haft och fortfarande har en sån fin relation så kommer också en stor sorg när hon går bort och hade vi inte haft den fina relationen så hade inte sorgen blivit så jobbig.
Så har jag aldrig sett på det.. Att ingenting är gratis i livet och att sorgen är en "räkning" eller ett pris man får betala för det fina man haft...
Trots att jag har väldigt svårt att se ngt positivt i detta så känns det väldigt skönt att se det på det sättet, själva sorgen känns inte lika meningslös längre för det är ett form av kvitto på vilken underbar mamma jag har...
Det hjälper mig litegrann i den här jobbiga situationen och jag ville bara dela med mig till andra som känner sorg över ngt...