• TantLila

Jysk matbord?

Hej!

Jag är lite inne på att köpa ett matbord från jysk, det är ett ekbord ,med "skinnstolar" till någon som har det? Är det värt pengarna? eller blir det kaffeved efter ett tag?

• Svar på tråden Jysk matbord?
  • Jis

Jag har ett från deras Liva serie, köpte bara bordet inte stolarna. Har haft det i ca 2 år å det är kalas. Bilder finns hos mig

• Du är allt

Vi är jättenöjda med vårt ekbord från Jysk. Bara man oljar och tar hand om det som vilket annat ekbord som helst så håller det sig länge. Bilder finns i mitt galleri.

♥ I väntan på Isabelle! ♥
  • Carrran

Jag har Nova eller om det är Liva, minns inte.
    Men det är stadigt och bra.

• TantLila

Hur ofta "bör" man olja in det? blir det lätt fläckar på bordet?

• yin yang

Jag tycker allt från Jysk går sönder eller blir fult mer eller mindre efter ett tag man köpt det där, så jag skulle satsa på ett annat matbord som kanske är lite dyrare, men håller sin kvalitet i längden och du slipper köpa nytt igen.

• erika86

Håller med yin yang: Jag har ett matbord och stolar från jysk. De var iof jättebilliga så jag hade inga stora förväntingar på dem. Stolarna gick sönder efter typ en vecka. Bordet är okej ännu, men det är ju inte alls samma slitage på ett bord som på stolar.

Min kompis köpte däremot ett ekbord med stolar som var bland det dyraste de hade, sex eller sju tusen och nedsatt till fyra. Och det var lika dåligt som mitt! Stolarna blev rangliga och rackliga på en gång och är det fast man drar åt skruvarna. Bordet verkar ännu någotsånär, men ändå inte helt stabilt..

Så: Om du ändå har tänkt att lägga ner lite pengar, gör det då på en annan äffär och om du vill ha nått billigt fårn jysk räkna med att du får mindre än du betalar för...

• TantLila

hmm är lite i valet & kvalet får nämligen 6 stolar,bord och klaff förr 4000 och det är ju inte så dyrt har även tittat på andra men för dem pengarna får man inte mycke så det kanske är värt det ialf?

• jummie

Har läst om flera människor som köpt köksmäbler från Jysk som fått reklamera stolarna efter bara nån vecka. Dessutom har de väl inte varit alltför tillmötesgående heller då de skulle byta.

Köp på Ikea ist..eller varför inte Mio de har billiga o bra saker.

• Nananas

Vi har matbord Liva från Jysk, är jättefint! Köpte det beg. på Blocket inkl 4 stolar o klaff för 1500:-, som hittat. Ska köpa skänk till idag. MIO har också oljade ekbord som liknar Jysk´s men är skitdyra!!!

*Let love be your energy*
  • erika86

Jag skulle inte välja jysk igen. Om du har tänkt att ha border länge så är det bättre att lägga ner lite extra pengar. Om det skiljer någon tusenlapp i pris så kommer det att skilja år i livslängd...

• Saris2

Vi har både Liva matbord och "skinn"stolarna. Har haft det ett par år nu och är supernöjd!!
    Om man är som jag och gärna bytar ut möbler efter några år, så varför slänga ut en massa pengar i onödan???...när man kan få likadana för en billigare peng.

• Saris2

Jag har precis oljat in vårt för första gången, och har haft det drygt två år.
    Det har inte blivit några fläckar innan dess, har torkat med en lätt fuktad trasa när det spillts.

• R Mutt

Jag har ekbordet Liva från jysk - funkar super trots barn och kladd.

Det enda man ska tänka på är att avvakta tills det är bra erbjudanden. Jysk har jämt extrapriser och byter varje vecka, och det roterar runt hela sortimentet. Detta bord har varit på rea typ 17 gånger, vi betalade 2500 för bord inkl 4 stolar. Veckan därpå kostade det dubbelt.

• TantLila

jag har varit iväg å titta på bordet och utställnings exet var rangligt så det blir någe annat

Svar på tråden Jysk matbord?