• xxJessikaxx

Matt och flammigt klinkers

Vi lade in grått klinkers i hallen för ungefär 1 1/2 år sedan och upplevde ganska snart att det blev som en matt och flammig yta på golvet, särskilt i vissa ljus. Kan man "polera upp" klinkers på nåt sätt och / eller lägga nåt över som skyddar och är lite smutsavvisande?

• Svar på tråden Matt och flammigt klinkers
  • maria20

du använder inte för mkt rengöringsmedel??

• mowglina

Jag använder DISKMEDEL till kakel/Klinkers och mina laminatgolv. Det löser upp smut och fetter otroligt bra och det blir en fantastiskt glänsande yta!
    Just till Klinkers brukar jag använda mig att skurborste pga att mina plattor är lite ojämna i ytan. Sen torkar jag upp det med skurtrasa.  Glad

• Joonas

Haha! Kunde varit jag som skrev! Jag köpte de där produkterna som dundermamma skriver om efter att ha ställt samma fråga som du. Jag betalade 239 kr för en liter av varje. Rengöringsmedlet varar ju lite längre men impregneringen räcker bara till 30 kvm ca. Mitt golv är 100 så jag får beställa mer. Det blev klart bättre efter behandling men inte helt bra. Vilka plattor har ni lagt?

festlig, funktionell och fryntlig
  • Fjällräven

Diskmedel ska man absolut inte använda till laminatgolv! Det kan ta sig igenom skarvarna eftersom det löser fett och många golv har vaxade skarvar, om det sker så förstör man hela golvet!

Svar på tråden Matt och flammigt klinkers