• Nalle Puh73

Vi som kommer ge sommarpresent till förskolefröknarna, vad ger vi?

Gör ett nytt försök eftersom förra tråden spårade ur.
    Ni som kommer ge, vad ger ni? Köper ni själva eller ges det från hela gruppen.
    Tänkte att vi kunde byta tips och ideer med varandra.
    Nu riktar jag mig till dom som har barnen på förskola eller hos dagmamma och tänker ge något.
    Tycker fröknarna hos oss iallafall är värda en litet tack för allt dom ställer upp på och allt dom ger våra barn.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Svar på tråden Vi som kommer ge sommarpresent till förskolefröknarna, vad ger vi?
  • stelpan76

det blir en liten blomma till alla fröknarna från dottern! Alltså en var att ta hem!

• Kajee

Vi har yngsta dottern på ett föräldrakooperativ. Där går vi alltid ihop och fixar något speciellt till fröknarna. Tex ett presentkort på spa, ost och vinkorg etc. Det är roligare att ge bort något som är lite mer.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Curlingmorsan

Självklart kommer vi ge vår dagmamma en liten sommarpresent! Vad vet jag inte riktigt än. I julas fick hon ett fint ljus, choklad och en skiva. Och i påskas fick hon en påskblomma. Vi ger bara från oss och inte från hela gruppen.

• Miss USA

Vi kommer att ge pocketböcker, det gav vi till jul och det var poppis. Personalen har ett lite "pocketbibliotek" på dagis så då passer det bra med några tillskott dit.

Stolt mamma till två huliganer
  • Miss Lau

Mina barn går på ett föräldrakooperativ och vi går ihop och ger en större grej gemensamt. Enkelt, bra och inte hundra småpryttlar för fröknarna.

• miniGrynet

Vet inte vart ni bor, men om man bor i Stockholm så finns det en trevlig bok, "Guide till Stockholms  sommarkaféer" som vi har gett till våra (hund)dagisfröknar.

Den här boken var den jag menade:
    http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9127356973

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Cia o krabaten

Vi har gått ihop på avdelningen nästan allihopa. (1 el 2 som ej ville vara med)
    I vintras fick de hemgjord julgodis och presentkort på restaurang och nu till sommaren ska de få varsitt hemgjort halsband.
    Vi ville att de skulle vara till personalen var och en och inte till dagis eller något gemensamt de hade kvar på dagis att titta på eller så.

Nattens mörker släcker dagens ljus, men inte hoppets låga
  • Nalle Puh73

Har funderat på om man kan ge en tomatplanta eller liknande till varje fröken. Tycker det är svårare med blommor när man inte vet om det finns allergier. Iof kan man ju ge en uteblomma.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Veladis

Jag är förskollärare, och vad jag helst skulle vilja ha (fast jag kräver ju ingenting, jag bara berättar vad jag skulle tycka om), är någon blomma/växt/buske att plantera ute.
    Ett år fick jag fyra små smultronplantor i en fin korg, då blev jag jätteglad. När stora dotterns förra förskola lades ner köpte vi varsitt rosenträd till personalen. Smultron eller kryddväxter etc kan man ju ha i blomlåda eller på balkong också, så frööknarna måste inte ha trädgård...

• Ewis

Vi sammlar in 50kr fån varje ban på varje avdelning.
    En liten smma från varje avdelning går till att köpa en present till köksan, föreståndaren och sånna som faller utanför avdelningarna resten går till fröknarna.

Vi har tidigare gett personalen:
    Glögg och lyxiga pepparkakor.
    Pocket + fleece filt
    Ett spa paket med en flaska vin som heter Relax och sedan lite smått och gott som duschkräm, ansiktskräm, boddylotion mm
    Italienskt matpaket
    Blomma
    mm

Svar på tråden Vi som kommer ge sommarpresent till förskolefröknarna, vad ger vi?