• Jossi82

klippa håret på min son, tips o ideér önskas...

Hej
    ska klippa håret på min treåriga son, han har haft page mest hela tiden... men nu funderar jag på att klippa det lite kortare, men vill gärna ha tips och gärna tips på bilder som jag kan hitta på nätet.
    han blir ju så stor då han får kortare hår... =)

Johanna

• Svar på tråden klippa håret på min son, tips o ideér önskas...
  • Valkyriah

tycker det är snyggt att ha det cmkort på sidorna och lite längre uppe på huvudet,har tyvärr inga blider men du kanske förstår vad jag menar

I tought your boyfriend that thing you like...
  • Jossi82

jo jag förstår hur du menar och det är något sådant jag funderat på, men jag skulle så gärna vilja ha lite bilder för att se hur jag ska klippa det...

• mammiiie

hockeyfrilla är himla sött på småbarn =)

• LeaveMeAlone

kan ingen sida, men ett tips kan vara att kolla i kataloger där det finns barnkläder och så kan du(eller sonen själv)få välja ut en frisyr och ta med bilden till frissan!?

• williewillie

I mitt galleri ligger en bild på min kille när han e nyklippt, snyggt tycker jag.. (det är bild nr 4) Du kan kolla o se vad du tycker. Det syns inte på bilden men han har två stripes på sidorna, coolt tycker både han o jag.

• FridaE

Jga har en bild på min son i galleriet. Han har så, lite kortare på sidorna och längre uppepå. Nu har vi ju haft i lite vax i hans hår (på bilden) så det står upp lite men i vanliga ligger det ner och då syns det inte lika mycket.

• Jossi82

willewille: Joel är ju lite äldre, men klart snygg frisyr.. men eftersom han bara är tre så vill jag inte göra han äldre än vad han är med frisyren... men tycker pagen är lite tråkig

• Linnpinn

Jag klipper min kille med hårtrimmer och har då inställt på ca 1,5 cm på sidorna och nacke och ovanpå huvudet kör jag med fyra cm. Det blir hur bra som helst och jag sätter lillkillen i sin matstol framför handfatet, så sitter han där och plaskar och jag får klippa i lugn och ro.

• williewillie

La uppp en till så nu är det bild 1 o 5...

• Jossi82

wille wille:
    Sista bilden där joel tittar på lillebror, så tycker jag han rätt fräck frisyr, fastän det inte syns så mycket. Är det samma?
    ja jag tänkte nog chansa med lite kortare, går det inge bra så kommer trimmern fram. Magnus (pappan och min sambo) ska köpa en ny trimmer, så det passar ju rätt bra. =)

• williewillie

Nja, det blir så när han inte klippt sig på ett tag, där är det lite längre. Jag gillar när det är så, men det är skönare med kort nu när det blir varmt..

• williewillie

Har lagt upp en gammal bild som du kan se lite bättre hur det brukar se ut när jag tvingat honom att ha lite längre hår..:)

• Jossi82

jo något sådant är det mer jag funderar på.. är det du själv som klipper? har du något tips?

• williewillie

Nej jag klipper inte själv, men som sagt så här blir det när han inte klippt sig på ett tag..
    säg till frisören att du vill ha en lite vildare o busigare frisyr, så får du hoppas att det blir bra:)
    Lycka till!

Svar på tråden klippa håret på min son, tips o ideér önskas...