• soldis

bygga egen rutchbana i slänt

Någon som gjort det? Tycker plastkanorna är fula och för små. Skulle vilja ha en längre i slänten hemma som barnen skulle kunna ha glädje av i flera år.
    Var får man tag på detta, någon som vet?

• Svar på tråden bygga egen rutchbana i slänt
  • Essica

Om du letar några dagar tidigare så sökte jag efter Riktig rutschkana.. se om du hittarng där. Den storlekern vi ville ha kostade mellan 23-27000kr.. betydligt dyrare än vad man tror. Istället blir det att vi köper en begagnad från ev blocket.. mellan 2-4000.

• skoog123

Vi har oxå en slänt och jag har haft fundering på att Halvt gräva ned ett rör, har dock ingen aning om vad det kostar eller vart man får tag på sådana, har bara sett att det ligger på byggarbetsplatser ibland.

• soldis

Oj vad dyrt! Jag ska nog följa ditt exempel om begagnat istället men risken är att det kan bli svårt att anpassa till slänten på det sättet.
    Skoog123: det där med rör verkar jättefestligt, vad mysigt för barnen! Hoppas ni hittar ett sätt att ordna det på.

• A L V

Det går ju att bygga själv om man är lite händig! Skrattande Finns tex sån där böjbar plåt som sätts fast på trästomme,

Svar på tråden bygga egen rutchbana i slänt