• joviti

Mittelspitz

Någon som har en sån? Ska hämta en valp i sommar och vill höra om det är fler som har rasen och vad ni tycker om den.

• Svar på tråden Mittelspitz
  • Uncia

har ingen själv, men känner folk som har/haft. en väldigt käck, pigg och härlig ras. och många fina färger har dem med tycker jag. vart kommer din ifrån?
    är spetsmänniska själv. lycka till med valpen.

• joviti

Tack så mycket, ska köpa den från kennel standups, en svart hane. Gillar oxå spetsar, har tidigare haft dvärgspets/pomeranian och nu har vi en samojed som har fått diabetes så vi kan nog inte ha henne kvar så länge tyvärr.

• joviti

Kikade på din sida och såg att du oxå har en samojed, en mycket trevlig ras.

• Uncia

ja dem är otroligt trevliga och levnadsglada hundar. våran hane har även valpar efter sig. är roligt att följa hur det går för dem.
    men trist att höra att eran är sjuk.

• joviti

Ja det är ju inget som går över precis, sen har det satt sig i ögonen med så hon ser inte mycket längre, hon är nio år så vi får se hur länge vi kan ha henne kvar, det är alltid ett svårt beslut.

• Västkusttjejen

Har själv en japansk spets =) Innan Casper hade jag en svart kleinspitz, underbar ras! =) Jag kör stenhårt på spetsar hihi! Pigga, lättlärda, tåliga raser med härligt temperament :) Starkt psyke och ingen latmanshund som många gamla tanter tror som skaffar sig en ;) de älskar att få vara med och kan med lätthet springa flera mil om dagen om tillfälle ges =) Helt outtröttliga *Skrattar* tog med min på en inlinestur, fan jag var mer flåsig än hunden efter två mil haha! Älskar att simma, vandra, klättra, snö ja allt man kan tänka sig :) Nu klipper jag ner min i pälsen pga hans vattenintresse, han får så lätt våtexem annars.

• joviti

Ja jappar är oxå fina hundar, som en samojed i miniformat

• Västkusttjejen

Ja hihi många som frågar om jag har en samojedvalp =)

• joviti

Kan tänka mig det, fast min samojed hatar vatten, hon skulle aldrig i livet få för sig att hoppa i sjön, när det regnar ute går hon stora omvägar om alla vattenpölar tills hon är riktigt blöt, då travar hon rätt igenom dem

Svar på tråden Mittelspitz