Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Dalkullan

När ägget fäster?

Hej allihopa!
    Av ren nyfikenhet så undrar jag om det är många er av blivit gravida som känt av när ägget fäste? Har läst att en del känt av detta och undrar på vilket sätt ni i så fall kände detta? Vore intressant att höra...

• Svar på tråden När ägget fäster?
  • ceci lia

Jag kände det. Det nyptes lite inne på vänster sida. Ett ställe jag aldrig känt av tidigare. Det var ett par dagar efter min beräknade ägglossning. Kanske var det inbillning eller nåt annat, men jag kände mig helt säker på att jag blev gravid då. Och det blev jag ju.

• Dalkullan

Vad häftigt! Fler som har erfarenheter?

• vanilla

Ca 5 dgr efter äl fick jag molande värk i "tjejmagen" i ett par timmar. Veckorna efter återkom det då och då, i form av stick, molvärk och att det lixom "drog". När jag testade fyra dagar efter BIM var jag gravid!

• Tammie

Jag tror att mitt håller på och fäster just nu. Har lite molande värk i magen, på vänster sida långt ner, drar nedåt. Lite som mensvärk/värk i äggledarna. Det har hållit på en timme nu ungefär.
    Jag är på dag 7 efter ÄL.

• Lady Bling

Hurra! Äntligen nån som känt som jag! Är öm och uppblåst i magen och den ser rejält svullen ut, ser ut som jag svalt en ballong, är nu en vecka efter ÄL enligt CB ÄL-test ochdet känns ont också långt ner på vänster sida av magen "Lite som mensvärk/värk i äggledarna" som Tammie och Cecilia skriver! Snälla skriv mer på detta inlägg så jag vet att jag inte är ensam om att känna så här! har ömma bröstvårtor också, är det för tidigt för det?

• Pånglan

Är nu på dag 6 efter (trolig) ÄL.. Igår .. alltså på dag 5 molade det enormt i livmoderstrakten.. och idag känns det långt ner på vänster sida.. som om det sitter i äggstocken.. precis som några av er beskrev tidigare. Hade förr månaden riktigt koprt lutealfas så jag är rädd att det är mens på G...

Hur har det gått för er andra?

• Meli

Jag kände fem snabba kraftiga stick lite på vänster sida, en 10 dagar efter ÄL, men mensen kom ändå...
    Kram

• Solfjädern

jag känner en massa molande stickningar ochså två dar efter ägglossningen. Hoppas hoppas att det fäste......

• Mamba

jag känner exakt samma sak.
    Jag hade molnande ont i tjejmagen ett par dagar efter ÄL. Sedan hade jag ont i går kväll och idag också lite...
    är så spänd...

• Måsen

Liten blödning ca tio dagar innan BIM, vad kan det betyda?

• Tea73

Menar ni när ägget fäster i livmodern? Om det sker bara ett fåtal dagar efter äl kan det ju inte spela nån roll om man har kort lutealfas när man försöker bli gravid, som det har talats om en del här. Om ägget bara behöver några dagar på sig att fästa så kan ju inte en lutealfas på 8-10 dagar hindra en graviditet? Det är kanske är så att det är olika från fall till fall (som med så mycket annat) hur lång tid ägget behöver på sig?Det känns ju bra för oss med kort L-fas att höra isåfall...att det inte behöver innebära problem.

• Mamba

Måsen, det kan vara en nidblödning. Men jag är inte så haj på detta, har bara hört att man kan få en nidblödning innan BIM.

kram!

• Pånglan

Tea73...precis.. man läser ju att ägget ska behöva 7-10 dagar för att fästa.. men hur är det egentligen... och om det hinner fästa.. är det större risk för att det släpper igen då?

• Zekå

har oxå kännt lite stickningar o ilningar men tror att jag får mens f-n ändå...
    humöret o svullenheten o de goa finnarna på hakan brukar ju inte luras eller......

Svar på tråden När ägget fäster?