• Syrènberså

Hur många tårtbitar till 10 pers?

Hur stor tårta ska man beställa till 10 personer?

• Svar på tråden Hur många tårtbitar till 10 pers?
  • Lalalong

Jag hade nog beställt en 15-bitars.
    Egentligen skulle väl 10 bitar räcka till 10 pers, men dels tycker jag det ser illa ut om allt försvinner när alla fått en bit... det får gärna vara lite kvar. Sen vill jag gardera mig för att de är snåla med bitarna. Det kan finnas gäster som inte tänker sig för utan lägger för sig en rejäl bit. Då är det bra om det finns lite marginal

• käxet

Till 20 personer! Låter väl lite konstigt men jag e livrädd att det inte ska räcka. Min man säger alltid "vi kan inte göra en tommy" Det e min morbror när hans dotter konfirmerades så räckte inte maten och han skämdes som en hund.

• ptoa

jag skulle gradera gästerna mot att överäta

• Wildis81

Jag är alltid sån att jag beställer hellre mer. Allså räknar jag med 2 bitar per man... allså skulle jag köpt en med 20 bitar

• Venusmannen

Ska det bara serveras tårta så lägger jag till några bitar också, men skall det vara bullar och kakor före så fungerar det med exakt antal.

• stormfågel

Det beror väl också på vad ni serverar mer?
    När vi gifte oss hade vi ungefär lika många tårtbitar som antal gäster och det blev massssvis över. Men du hade gästerna ätit en trerätter middag och till tårtan fanns massar av kakor, bullar och godis.

Alltså: är det mat innan?
    Finns det andra kakor eller bullar till?

Har ni något utan alternativen så borde absolut en 10-bitars räcka. Annars så kanske jag skulle ta lite mer...

Lycka till med festligheterna!

Svar på tråden Hur många tårtbitar till 10 pers?