• Flutterby

Billigare alternativ till markis?

Solen ligger på vårat vardagsrumsfönster hela dagen o det blir olidligt varmt, men markis har vi helt enkelt inte råd med. Finns det något annat man kan göra för att få svalare?

• Svar på tråden Billigare alternativ till markis?
  • Sunflower

Köpa en begagnad markis?  Finns billiga på blocket. Köp sen billig markisväv och klä om den.

• Mumsen

På Rusta har dem markiser.

www.rusta.se/cproduct.asp%D6NSTERMARKIS&kategori=F%F6nstermarkiser+Markiser+Tr%E4dg%E5rd&p=62551149

"FÖNSTERMARKIS

Fin markis med ram i kraftig stål- och aluminiumkonstruktion ger bra skydd mot solen. Vattenavvisande kvalitetsväv i snygga färger. Reglerbara fästen. Expanderbultar för betong och tegel medföljer.

396:-"

• Flutterby

den bredaste verkar vara 200cm, men man kanske kan sätta fler av de smalaste i stället?

• Sunflower

Hur bred behöver den vara? Och hur stort utfall?

• Sunflower
    Flutterby skrev 2007-06-01 14:26:27 följande:
    Sunflower: nästan 4m bred, utfall vet jag inte hur man beräknar?
    Ok, ska googla lite och se om jag hittar nåt!
  • Flutterby

Sunflower: vad bussigt!

Kan man tillverka något skydd själv tro? Vi har persiennerna nere hela dagarna, men det hjälper inte mycket, dessutom ser det så trist ut!

• Sunflower

Vi har en jättemarkis (är nog också ca 4 meter). Det hjälper långt mycket bättre än persienner.

Jag hittade en markis på blocket (helt ny) http://www.blocket.se/vi/12112472.htm?ca=23_16_s 

Jag hade nog investerat i en markis (trots prislappen). Kolla på blocket.se under företagsfliken, där kan du hitta en del företag som säljer ut lite nya markiser. Hoppas att du hittar nån.

Är det nån speciell färg du vill ha?

• Flutterby

Sunflower: Färgen spelar mindre roll(inom vissa gränser... ) Tack för sökningen!

• denna där

innom vilka ekonomiska gränser måste ni hålla er?
    Svårt att svara om man inte vet om ni har 500 kr eller 5000 kr att fixa något för

Mina föräldrar är av dels manligt och dels kvinnligt kön
  • Flutterby

Jonas Fru: egentligen har vi en budget på 0:- just nu, men alla tips är välkomna!

• denna där

flutterby
    ah, ja 0 kronors budgetar är latjo!

vi har på jobbet satt upp sån där fönsterfilm som man egentligen har på bakrutor på bilar för att slippa bli bländade av solen. Snyggt och praktiskt men kanske inte på ett 4 meters fönster i vardagsrummet...dom där fönsterfilmerna var i alla fall inte så dyra har jag för mig (eller så var dom det, när företaget betalar är pengar inga problem )
    Om ni inte har råd med markiser som går att få tag på relativt billigt på diverse byggvaruhus (jag jobbar på ett som tar runt 2000-2500 kr för den billigaste) så hade jag nog satsat på persienner...inte för noll kr kanske men på ikea finns ju ganska billiga alternativ...

• denna där

Flutterby

Kolla upp sortimentet på biltema, det var där vi köpte till våra fönster på jobbet!

Svar på tråden Billigare alternativ till markis?