• Izamoon

Diabetiker

Finns det ingen här som har nå bra både mat å bak recept som en diabetiker kan äta?

• Svar på tråden Diabetiker
  • annca

Mat: allt!

Kanske undvika mat med socker i (som bruna bönor, och sötsur sås), men annars spelar det egentligen ingen roll nu för tiden.

Bakar gör jag nästan aldrig, men när jag bakar bakar jag det jag brukar baka till andra och äter mindre av det istället...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Lilja07

Sök på tasteline, dom har en del recept för diabetiker. Men annars beror det ju på vad man kan äta - när jag hade diabetes kunde jag inte äta vissa saker då sprang värdena i väg

Ta sockersnålt osv

~~ Mamma till Sanna & Felicia ~~
  • Eeska

Vad speciellt är du ute efter?

• Izamoon

Ville bara kolla om det fanns nått som man tex kan baka eller göra speciellt för diabetiker , så dom inte behöver tänka så mycket på om dom kan äta det eller ej. Min svärfar har nyss fått reda på att han är diabetiker å det var tydligen en ganska svår sån så han blir jätte dålig om han äter socker just nu iaf.

• flixflax

Du kan ju byta ut sockret mot sötningsmedel vilket skall vara bättre samt att du inte använda vitt mjöl. Tex dinkelmjö och grovt är bättre. Eg är det väl snabba kolhydrater som itne är så bra.

Svar på tråden Diabetiker