• MissWhiskey

Halsfluss

Sonen har nu fått halsfluss och nu vill jag höra från er andra föräldrar vars barn har haft detta, hur de mådde, nått speciellt att tänka på osv.....han vill ej äta och dricker ytterst lite

Mamma till Casper
  • Svar på tråden Halsfluss
  • Rauur

Mitt barn har inte haft de, men jag har haft det X antal ggr.
    Har han fått penecillin?
    Testa och ge honom typ, blåbärsoppa eller nyponsoppa så han får något i magen.
    Hur gammal är han?

• MissWhiskey
    Rauur skrev 2007-05-29 18:11:49 följande:
    Mitt barn har inte haft de, men jag har haft det X antal ggr.Har han fått penecillin? Testa och ge honom typ, blåbärsoppa eller nyponsoppa så han får något i magen.Hur gammal är han?
    han fick penicilin igår, han är 11 månader och 1 dag han är vääääldigt lös i magen men läste att man kan bli det av penicilinen
    Mamma till Casper
  • Rauur

Ah okej, nästan lika gammal som min son då :)
    Hur märkte du att han hade halsfluss? tänkte eftersom han är så liten så det kanske är svårt?
    Men med tanke på åldern kanske inte nyponsoppa är de bästa att slänga i dom:P
    Kanske finns några andra sorters soppor?
    Minns själv hur svårt man hade för att svälja!

Hoppas han blir bättre snart!

• MissWhiskey

nu är jag ett vrak...han skriker så det skär i hjärtat, vill ej vara uppe ej nere......

han kvävdes hela tiden när han fick vanlig mat och han hade feber som gick upp och ner.....

tycker så synd om honom

Mamma till Casper
  • Rauur

Kan förstå det :( Det är aldrig kul när ens barn är sjukt!

• MissWhiskey

nä detta är endast andra gången någonsin som han är sjuk oxå.....hoppas han blir frisk fort

Mamma till Casper
  • Rauur

Man får hålla tummarna! Min lilleman har inte heller varit sjuk så ofta. 2-3 ggr han med.

Svar på tråden Halsfluss