• Flutterby

Självavfrostande frys

Har kombinerad frys o kyl i köket. Frysskåpsdörren måste stått på glänt, för det hade bildats en isklump vid isfacket, detta gjorde i sin tur att dörren inte gick att stänga ordentligt. Jag avlägsnade isklumpen o tömde frysen(på mat), kommer den att själv ta hand om all frost o is som hunnit bildas på hyllorna? Kan jag göra något för att det ska gå snabbare? Jag kan inte stänga av bara frysdelen.

• Svar på tråden Självavfrostande frys
  • Spökboll

Frysen kommer inte själv att "frosta av", så vida ni inte har en frostfri frys men så verkar ju inte fallet. Ta hårblåsen till hjälp och se till att isen smälter. När det blir varmare brukar man kunna hjälpa till med händerna/något verktyg och hacka med och få bort isen. Torka torrt innan du sätter på frysen igen.

Lycka till!

• Flutterby

Spökboll: men jag kan ju inte stänga av den, för då stängs ju även kylen av! Den ska nog vara frostfri, det var ju så att det nog stått på glänt.

• Flutterby

Nu verkar dörren funka i alla fall, när man stänger så riktigt sugs den fast!

• Flutterby

Har hittat bruksanvisningen nu, men den blev jag inte klokare av. Har ringt ett service-ställe o de ska ringa tillbaka senare. Hoppas de kan reda ut det!

Svar på tråden Självavfrostande frys