• Anonym

brutit båtbenet?

Ramlade för ett tag sedan mot handen. Har fortfarande ont. Det känns när jag böjer handen uppåt. Funderar på om det är en fraktur i båtbenet. Har hört att man kan missta det som en stukning. Någon som brutit båtbenet som vet hur det känns?

• Svar på tråden brutit båtbenet?
  • tisteln

Halkade för ett antal år sedan, och de misstänkte att det kunde vara båtbenet. Hade tur att det inte var det, utan bara en stukning. Men det syns inte på röntgen om båtbenet är brutet innan det gått sex veckor, så för säkerhets skull gick jag med gips i de sex veckorna utifall att det var brutet. Hade det varit brutet hade jag fått ha gips i ca sex månader.

• Anonym (aj)

Jag fick en bokhylla över mig och bröt båtbenet. Först hade jag gips i 6 v sen röntgades handen för att se om det var brutet och sen hade jag gipset i 3 månader.

• Anonym (fyll stuk)

mitt ex va på fyllen en gång och vi skulle gå upp för trappan tillsovrummet för att lägga oss, människan ramlade PÅ mig så jag bröt båtbenet, fick ha gips i 3månader!!! det gjorde svin ont då, jag väntade en hel vecka innan jag åkte upp med det åxå...

enligt läkanrna så kunde man tydligen få mkt problem efteråt åxå med den handen, men som tur är så har inte jag det...

Svar på tråden brutit båtbenet?