• JuliasMamma87

Estonia 13 år sen!

Den 28 september 1994 så sjönk estonia vi är många som har haft en bekant eller en familjemedlem som var med på båten och omkom....!
    Där ibland dom var min moster hon var då 26år gammal! ska man behöva dö så ung? det är min fråga! varför just hon min älskade moster! jag saknar henne varje dag! tänker jämt på henne! jag var bara 7 år när hon dog, men jag kommer fortfarande ihåg hur hon såg ut hur hon var! jag skulle alltid bli som min moster! jag skulle jobba på statoil och röka blå blend mint för det gjorde hon...! min älskade moster!

finns det flera här inne som har förlorat nån på estonia? jag tycker det skulle va kul och prata med flera!

• Svar på tråden Estonia 13 år sen!
  • Förhoppningar

Det finns säkert fler än du här som förlorat en anhörig i Estonia. Men just trådarna under sorg tillhör inte de mest populära trådarna här på forumet.
    Jag beklagar din stora förlust.

• faster

beklagar din svåra förlust...
    hoppas du får kontakt med nån här...

• Annastar

min systers barns farmor omkom i estonia, hon var lite som en farmor för mej med. en sån fin människa. sorgligt.

♥Tindra 060925♥
  • JuliasMamma87

det e så hemskt! man kommer aldrig att glömma det i alla fall! jag drömmer ofta om min moster....hon säger till mig att allt kommer att ordna sig...!

• Annastar

ja det e hemskt att förlora sina nära och kära, och hemskt med oförberedda hemska olyckor

♥Tindra 060925♥
  • IdaS

en klasskompis mamma var med på Estonia, hon återfanns inte... En väninna till henne som var med klarade sig... Väldigt jobbig och konstig tid just då när det hade skett... Man visste inte vad och hur man skulle göra... Har fortfarande kontakt med min klasskompis och jag är så glad att hon klarat det så bra som hon har gjort, vet ej om jag gjort det om min mamma varit med...

• Blue Dragon

Jag vet att polisen hade konferens ombord och många där dog. Min mamma skulle vara med men var sjuk just den dagen så hon avstod resan.

Jag känner ingen personligen men varje gång någon nämner Estonia så tänker jag på att min mamma skulle varit med och hon hade inte överlevt då.

Beklagar sorgen.

Älskar mina 3 flickor
  • maddis72

Man fashineras ofta av hur de allra flesta klarar svåra förluster, se bara på alla som blev ensamna kvar efter Khao Lak. För mig bevisar det att vi får hjälp någonstans ifrån, kalla det högre makt eller vad ni vill men något är det...
    Jag är inte troende, inte på det sättet iaf men när det gäller det så är jag säker och sedan har jag läst i många trådar kring sorg att personer som gått/går igenom det blir väldigt stötta av kommentarer som "vad du är stark, jag hade aldrig klarat det" osv för känns ju för dom som om dom bryr sig mindre..

• IdaS

Det var just med polisen min kompis mamma var med...

• Minna07

En grannflicka (några år äldre än mig) förlorade sin mamma i Estonia-olyckan. Flickan var 9 år då, tror jag.

Svar på tråden Estonia 13 år sen!