• Annica med A 03 och L 05

Ögoninflammation!

Finns det några tips för hur man lindrar ögoninflammation? Hur lång tid tar det innan det går över? Vår yngsting har sett ut som en boxare sen i söndags morse och det rinner var och klibbar. Huh! halva dagis har det så det är ju nån epidemi, men jag tycker det ser så jobbigt ut. Jag försöker att badda och ta bort kletet (utifrån och in) och har även köpt koksaltlösning att droppa i ögat - det senare utan större framgång då hon blev vansinnig och blundade (såklart) vid försöket.

Imorgon ska vi till öronläkare för hennes återkommande öroninflammationer (senast för 10 dagar sedan). Är det dumt att ge sig dit med tanke på att hon kanske smittar mycket? Å andra sidan tänkte jag att han kanske kan titta på hennes svullna ögon också, då vi ändå är på plats...

Hur lång tid har det tagit innan ögoninflammation gått över på era barn? Det är ju 3,5 dygn nu, på båda ögonen.

• Svar på tråden Ögoninflammation!
  • l i l j a

Ca 1 vecka varje gång den händer.
    Tar tid sånt där.

♥ A ♥
  • mumlan1

tar ungefär en vecka att bli av med och tar lika lång tid om man medicinerar

• Anettan73

Min 4 åring har haft det 1 v imorrn o min lilla på 3 månader 2 dagar...

Ska få droppar imorrn...

(¯`°?.¸ ღ Nino-94, Zeth-03 och Thea-07 ღ ¸.?°´¯)
  • Anettan73

Finns ögon servetter på apoteket som e super bra. Använde dom 2 dagar o sen var det bra igen. Innan dess så hade dom super geggiga ögon...

• herilane

Ögoninflammation (den bakteriella sorten) är väldigt smittsam, det är inte konstigt att alla på dagis har det. På vissa ställen får barn inte ens gå till dagis när de har ögoninflammation.

• Anettan73

I slåne e man inte välkommen till något dagis eller dagmamma när man har har ögoninflamation.

• Annica med A 03 och L 05

Hej!

L hade den bakteriella versionen av ögoninflammation och fick antibiotika hos öronläkaren för detta. Hon var inte på dagis på hela veckan (var hemma söndag-söndag) och vi ringde dit och bad dem meddela att en vi fått en elak variant av inflammation, så de satte upp informationslappar. Det var visst fler som hade haft det veckan innan L fick det (vilket jag inte visste). Nu mår hon dock bra! Men hon såg verkligen förskräcklig ut där ett tag...

• Begga

Dom två läkare som har gett H recept på ögondroppar när han har fått det (bakteriella versionen) sagde att det var mycket svårt att få bort det utan dropparna. Därför ger vi nu omedelbart ögondroppar när han får kladdiga ögon.

Svar på tråden Ögoninflammation!