• Missy Cat

Ni som har pärlspont ist för kakel i köket

Vi håller på att planera vårat kök som ska göras om till nästa år och jag har en idé om att skippa kakel och ist ha pärlspont.

Ni som har valt att ha panel ist för kakel, tycker ni det är bra?
    Lättskött?
    För-nackdelar

Visa mig era kök

• Svar på tråden Ni som har pärlspont ist för kakel i köket
  • April Mamma

Tror inte att panel är så värts lätt att hålla rent...menar du alltså att sätta panelen över diskbänken?

Panel känns lite sportstuga för mig

• Missy Cat

Själklart ska det vara målat i blank färg.
    Har sett många inredningsbilder där lantliga kök har pärlspont ist för kakel.

Ni som har det, är det dåligt?

• April Mamma
    Missy Cat skrev 2007-05-29 22:18:03 följande:
    Själklart ska det vara målat i blank färg.Har sett många inredningsbilder där lantliga kök har pärlspont ist för kakel.Ni som har det, är det dåligt?
    Ok, ja kan tänka mig att det blir lite mer lantligt med det än med kakel.
  • therre

Har aldrig sett det. Låter inte ut så snyggt, men kanske. Däremot är ju pärlspånt snyggt överallt annars

• Presumtiv

När vi byggde nytt kök i vårt hus som är från 1800-talet funderade jag på pärlspont över diskbänken, men det rekommenderades inte av våra hantverkare. I stället blev det pärlspont överallt utom över diskbänken och såhär i efterhand är jag jättenöjd, kaklet är en bra kontrast. Finns bilder i mitt galleri. Lycka till!

• therre

Ja, det borde ju kunna träna in vatten rätt bra genom den, även om man behandlar.

• Ceja

Jag har precis satt upp panelskivan i pärlspontutförande för att slippa skarvar och vattengenomträngningar mot väggen. Funkar!

Jag har tyvärr inga bilder än men tänker testa pärlsponten under ett par månader för att se hur det går. Är det så illa sätter jag upp en glasskiva ovanför själva diskhon som är enklare att hålla ren.

• Mallans

Vi har pärlspont i vårat kök med kakel över spis och diskbänk. Pärlsponten är målad i högglansig oljefärg och det är jättelätt att torka av! Färgen är bruten vit men eftersom den är högglansig så går det lätt att torka bort alla smutsiga barnhänder som syns..

Svar på tråden Ni som har pärlspont ist för kakel i köket