• Bad Santa

Väderomslag & Migrän

Är det någon merän jag som plågas av migrän när det är sånna här väderomslag...?! Jag blir galen... Hur kan man göra för att mildra det hela? Vädret rår man tyvärr inte på...

• Svar på tråden Väderomslag & Migrän
  • Jessica24

Har du migrän så stäng ner datorn direkt, förstår inte hur du ens klarar av att sitta här med migrän. Fundersam
    Lägg dig i ett svalt, mörkt och tyst rum. Ta en värktablett och försök sova för natten.

Annars så ta en värktablett och drick lite vatten. Flört

Hoppas att du blir bättre snart!

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • Lyxmorsan

Jag kör med migränmedicin vid minsta lilla tecken på migrän (en dag som denna blir det efter uppvaknandet på morgonen) samt vanliga värktabletter.
    För övrigt käkar jag två olika migränförebyggande läkemedel som har minskat väderkänsligheten NÅGOT (men tyvärr inte tagit bort den).

/\*Predikaren3*/\
  • Camiohm

Inte migrän, men lågtryck ger rätt trälig huvudvärk.. *sucka*
    Så.. Man kanske skulle flytta till ett regnfattigt område eftersom högtryck typ är ekvivalent med inget regn.

• allimacallimac

Jag har oxå haft migrän hela dagen... Har en son på 2,5 månader så ja har inte kunnat sova bort den direkt... Har druckit kaffe o tagit tabletter o druckit MYYYCKE vatten...
    Det är först nu som den e helt borta... så skönt...

Älskar mina pågar
  • Bad Santa

Hej alla!
    Naturligtvis har jag inte migrän NU, då skulle jag aldrig kunna sitta här =)
    Jag hade det igår när det slog om från soligt och fint till mulet och kallt. Med så är det alltid för mig när vädret förändras!
    Jag har ju bra migränmedicin, men jag vill inte ta för mkt och för ofta. Fick prova betablockerare som förbyggande för ett tag sen men de blev jag så väldigt trött av...

Tycker det är så tråkigt bara! Kanske borde göra så som Camiohm sa, flytta till ngt bra ställe =)

Svar på tråden Väderomslag & Migrän