• frau M

förlossningen/BB

Kanske en lite dum fråga men...
    Väskan man packar ska man ta med den till förlossningen eller tar man in den först när man kommit till bb?
    Något speciellt man behöver ha med sig på förlossningen?
    Hur gör man med parkering på förlossningen. Ska pappan springa ut då och då och lägga i mer pengar i parkeringsautomaten eller hur gör man? Kan ju vara svårt att veta hur lång tid det tar liksom... man kan ju bli hemskickad igen lika väl som man blir kvar där io flera dygn typ...

• Svar på tråden förlossningen/BB
  • FridaE

Väskan tar man med sej till förlossningen. Man kan ha med kläder till bebisen och hygienartiklar till sej själv osv. Man brukar ju duscha ganska snart efter förlossningen och man är kavr på förlossningen i minst 6 timmar efter själva födseln.

Det kanske är olika var man bor men jag tror man får en parkeringsbiljett av personalen på förlossningen så man slipper springa ut och in och lägga i pengar.

• gambia90

På huddinge sjukhus så sade dom att man själv får ansvara för att betala i p-automaterna.

• Tjiklex

Har för mig att sambon fick en lapp från förlossningen han fick gå ner med. Han behövde iaf inte betala nån avgift.

• kapet

Väskan tar man med sig till förlossningen. Kläder till bebisen,matsäck till pappa,cd-spelare oma man vill,hygienartiklar,.....
    Här i Örebro så får man parkeringsbiljett av personalen.Det tar man efter att man blivit inskriven och vet att man kommer att stanna på förlossningen.

Här stannar man ett par  timmar på förlossningen och sen flyttar de en till BB.Om man vill gå hem direkt från förlossningen så stannar man där i 6 timmar.

Du kan alltid ringa och fråga dem om det är ngt du undrar över.

• Teskedsmamman
    FridaE: 6 timmar??? Jag gick upp till BB 3 timmar efter han är född!

Ta med väskan till förlossningen, packa ner kolhydratrika snacks och dricka, kanske cd-skivor och andra saker du kan tänkas vilja ha under förlossningen, glöm INTE kameran!!!!! Det gjorde vi, första fotot på lillebror är taget när han är ett dygn gammal.
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 33
  • Mystic

Här får man också en parkeringslapp som pappan går ut o lägger i bilen, man får stå gratis under hela tiden man är på förlossningen men när man flyttas till bb sen så får man betala själva...
    Väskan vill man ju ha med samtidigt, ibland duschar man ju eller badar innan förlossningen, som smärtlindring och då kan de ju vara skönt att ha sina grejer..

• Mystic

Här får man också en parkeringslapp som pappan går ut o lägger i bilen, man får stå gratis under hela tiden man är på förlossningen men när man flyttas till bb sen så får man betala själva...
    Väskan vill man ju ha med samtidigt, ibland duschar man ju eller badar innan förlossningen, som smärtlindring och då kan de ju vara skönt att ha sina grejer..

• Mystic

• FridaE

Teskedsgumman: Ja, jag kanske förväxla det med tiden man ska vara kvar på BB efter födseln.
    Nu med dottern var jag kvar på förlossningen i 8 timmar men dte hade ju sina föklarningar iofs.

• Kajak

På Mora BB går man direkt upp till förlossning via akuten så man parkera bil vid akuten o det är gratis.

Är det full vet jag inte hur det skulle bli men då vi åkte dit på kvällen fanns det ledig plats til oss.

Jag skulle tro att vi skulle få en lapp?!

Vi får se hur det blir till augusti, det bruka vara mer skadad folk därute...tror jag.

• Mystic

oj oj inte meningen att skicka inlägget så många gånger.. sorry

• 2äggmamma

På sös tror jag man får en incheckningslapp av automaten så betalar man när man åker därifrån... (så är det iallafall på övriga sjukhuset)

• TessaT

Här i Skövde så anmäler man reg nr på bilen då är det ok att stå kvar på förlossningens parkering.

Men det verkar som att det är olika över allt.

• frau M

Ok tack för alla svar. Har hört talas om någon sådan där lapp man kan få. Men inte hört något säkert från bm eller någon där. Men det verkar stämma då alltså. Bra.
    Brukar det finnas cd-spelare på förlossningen? Har inte hört något om det förut.

Tips på vad man ska ta med för ätbart och drickbart med sig till förlossningen?

• butterfly82

I Halmstad får vi en parkeringsbiljett av bm på MVC som gäller gratis parkering i ett dygn o sen får man lägga i pengar...

Det är väl så att man måste minst stanna i 6 h antingen på förlossningen eller bb om man tänkt checka ut tidigt *hihi* Det är för att barnet ska undersökas av läkare efter 6 h. Var så med mig o min första i vart fall men sen fick vi inte åka hem ändå Kanske nästa gång 3/7 är planerat bf!! Sen är det en risk att blödningar kan uppstå de första timmarna efter bf så det är väl oxå nåt som personalen vill ha lite koll på...

• Postis

Kapet: Menar du att man inte behöver betala när man är på förlossningen på USÖ? När vi var på info förra veckan sade de att de rekomenderar att man köper ett månadskort för att slippa springa ut och betala stup i kvarten. Var det länge sedan du födde?

• sandrafia

Här så finns det några parkeringar precis utanför förlossningen som e gratis å stå på bara man skriver upp sitt regnummer inne på förlossningen som p-lisan kan titta på, sen när förlossningen e över å man ska flytta över till bb så får pappan flytta bilen till annan parkering å köpa ett p-kort.

Jag fick vara på förlossningen tre timmar efter sonen kom ut så det e nog olika hur länge man stannar.
    VI hade väskan kvar i bilen till vi flyttade över till bb men det e väll vad man känner om det e nått man behöver ha med sig

Svar på tråden förlossningen/BB