• cirkel

Tidrapportör på engelska?

Någon som kan hjälpa mig med en bra översättning till engelska?

Jag behöver ordet tidrapportör på engelska och jag hittar inget på nätet.

Med tidrapportör menar jag en person som rapporterar in sin egen tid i ett tidrapporteringssystem.

• Svar på tråden Tidrapportör på engelska?
  • cirkel

Njae... Det jag behöver är en roll som innebär att man tidrapporterar.

Det är i administrationen till tidrapporteringssystemet som man ska kunna kryssa i om användaren ska tidrapportera eller inte.

En del användare ska bara titta på rapporter eller administrera saker i programmet och inte tidrapportera.

• Ruby

Jaha. "Reports working hours" är nog mitt bästa förslag då. Finns säkert någon som kan bättre.

• cirkel

Tack Ruby!
    Men helst vill jag ha en roll, ett substantiv.

• cirkel

Någon annan som har ett bra ord? Time reporter, är det svengelska, eller skulle det kunna duga?

• cirkel

Njae, det är inte rätt ord det heller. Men tack för försöket!

Tidrapportören i detta fallet rapporterar sin tid, dels uhr mycket den har arbetat och dels med vilka projekt den har arbetat, för att man ska kunna ta ut rapporter på vart tiden tar vägen.

Det har inget med vilken lönesort man har utan är till för uppföljning av tiden.

• cirkel

Ruby: Jag vet. Men man vet aldrig. Det KAN vara rätt... Klurigt!

• utlandsmamma

Förstår inte riktigt vad du menar. Jag fyller i en blankett varje dag på mitt jobb, hur mycket tid jag har spenderat på olika jobb. Ett sådant formulär kallas "time sheet". Vet inte om det är detta du syftar på

anna

• cirkel

Nä, inte Timesheet, utan rollen som personen har som fyller i sitt "Time sheet" alltså motsvarande tidrapportör.

• lokey

Fast det är inte så ovanligt att verktygsprogram uppkallas efter den roll som de har som använder dem.

• cirkel

Tack lokey! Då får det bli time reporter.

• Ruby
    lokey skrev 2007-05-31 22:33:20 följande:
    Fast det är inte så ovanligt att verktygsprogram uppkallas efter den roll som de har som använder dem.
    Så kan det mycket väl vara men i detta fall tycker jag det låter "oengelskt".
Svar på tråden Tidrapportör på engelska?