Få bort "kärlekshandtagen"??
Hmmm.... ja, varför hamnar det alltid där??
Pendlar några kilo upp o ner o så fort det är upp så lägger sig det som "kärlekshandtag"!!
Finns det nån bra övning att göra hemma som tränar just detta området??
??
Hmmm.... ja, varför hamnar det alltid där??
Pendlar några kilo upp o ner o så fort det är upp så lägger sig det som "kärlekshandtag"!!
Finns det nån bra övning att göra hemma som tränar just detta området??
??
ja det undra jag oxå. Sneda sit ups kanske? gå mycket o simma.
Japp.
Ta hantlar eller nåt i händerna.
Ställ dig rakt upp & ner med benen isär lite. ungefär en axelbredd.
pendla sedan med överkroppen från sida till sida. Typ så att händerna nuddar vid knäna.
Efter en stund känner du att det "tar" bak i sidorna.
Hoppas du förstod!
Du kan även variera med att vrida överkroppen åt sidorna. Men låta underkroppen stå stilla.
Sneda situps är bra.
Även att ligga på sidan och lyfta benet rakt upp om du förstår hur jag menar. Det tränar också utsidan av låren, så man får bort fula gropar om man har sådana!
Ät mindre eller träna mer. Tyvärr kan du inte punktförbränna fett så att du någonsin skulle få en synbar skillnad.
Punkförbränna fett kan man ju som sagt inte göra, men man kan träna upp sina muskler så att man ser mindre slapp ut.
Åh, tack... ska testa det ni skriver om...
P28:
Nä, jag vet...
Man har vi inte alla ställen som mer eller mindra kan förbättras?
Jag är nöjd med min vikt, men känner att vissa delar är mer tränade än andra...
Tränar magen, låren, promenerar o cyklar, men vill göra mer för att handlagen ska bli mindre!
Mina kärlekshandtag minskade då jag började ta 1 timmmes snabba promenader på morgonen innan frukost.
Men då förstår jag inte, är du "slapp" eller har du "kärlekshandtag"? Kärlekshandtag på fettdepåer, de kan du inte få bort genom att stärka musklerna under. Stärka magmusklerna kan alla göra, men om inte fettet utanpå försvinner, så syns ingen skillnad.
P28:
Jag tycker det är slappt o mjukt!
Beach:
Ja, det ska jag göra!
Göra lite övningar på kvällen, bla för att stäkar ryggen o magen så nu ska jag även träna sidorna då!
gambia90:
Jo, jag vet... det va lite bättre när jag va mammaledig o promenerade bättre!
Det är bara skala av fettet som gäller, inga "övningar" kan hjälpa om fettet är kvar ovanpå. Ät lite mindre och rör på dig lite mer så går de snart bort
Man kan rocka med en rockring-det ska vara bra för handtagen!
konditionsträning plus strama åt kaloriintag
man kan inte ta bort valkar genom att röra på musklerna under
hur lång tid tar dt innan man märker av resultatet när man går varje dag då? eller nån annan träning, för jag har noll tålamod
bara träning hjälper inte så mycket, man måste skära ned på maten.
Jag har varit relativt förskonad från kärlekshandtag - tills nu! Jag har också som ett kärlekshantag fram på magen!! *hjälp* Får alltid som en smal badring som hänger ner runt magen eftersom jeansen är rätt låga.. Hemskt fult. Och nej jag har inte fött barn.
Jag vet att jag rör på mig för lite. Tycker dock att jag äter helt okej. Äter nästan aldrig godis eller chips. Min last skulle isåfall vara Mc Donalds och liknande snabbmat.. En gång i veckan - är det för ofta??
Jag har ett gymkort och tycker om att styrketräna (gruppträning med Bodypump) men konditionsträning är bara enformigt och trist tycker jag..! Promenader gillar jag ioförsej, i fin natur eller bland villakvarteren och spana in fina hus Men jag går aldrig så fort eller långt att jag blir svettig - och då gör det ingen nytta, eller??
Någon som har tips eller peppning till mig?
Någon??
Det går absout inte att punktbränna fett, alltså bara på ett ställer. Om man går ner i vikt gå man även ner på andra ställen på kroppen. Troligtvis har du som många andra en förmåga att gå upp i vikt just där och då hjälper endast sund kost och motion regelbundet, plus ett stort tålamod!!! Lycka till!