• Bödvodankas mamma

*Är det någon som har erfarenhet av bärstol?

Är det någon som har erfarenhet av bärstol?

Min dotter har blivit för stor för bärselen (hon är 11 månader) och jag tycker sjalar verkar vara för "flärpigt". Bärstol verkar vara ett så bra alternativ tycker jag.

Vad säger ni? Är det någon som provat att använda bärstol som alternativ till vagn? Är det så bra som det verkar?

• Svar på tråden *Är det någon som har erfarenhet av bärstol?
  • Bödvodankas mamma

Inga bärstolserfarna?

• Vanadis

Jag har en mycket bra bärstol från Vaude. Men jag måste säga att en ERGO är bättre ur ergonomisk synvinkel. Det blir ingen extra vikt för dig som bär. En bärstol blir 2,5 -5 kilos extra vikt. ERGO är en bärsele för barn som är 5 mån - 3 år. Säljs på www.sjalar.nu bland annat. Vill du ändå ha en bärstol rekommenderar jag att du går in på www.cint.se och söker på "bärstol" så får du se vilka som fått högst betyg i konsumenttester. Jag tycker det är trevligt att ha en bärstol med stödben så att man kan använda bärstolen som barnstol. Själv har jag bärsjalar, bärstol och selar... de har alla sina användningsområden. Sjalarna är bekvämast men tar längst tid att lära sig.
    En ERGO är lätt att lära sig använda. Du kan sätta i barnet stående, det är viktigt tycker jag, t ex när det är snöslask. Dessutom har ERGOn ett huvudstöd som du enkelt fäller upp när barnet har somnat. Vissa bärstolar har huvudstöd men inte alla, vill du att barnet ska kunna sova middag i stolen är det ett måste.

• Vanadis

ERGOn har alla sjalarnas fördelar (ergonomi, flera bärpositioner, lätt att ta med sig) och även de flesta av bärstolens (lätt att lära sig).

• Bödvodankas mamma

Tack för svar! CINT var helt suveränt, med alla kommantarer och betyg.

• Naimiez

Har lånat en åldre Fjällräven och häromdagen var Wilma inte på det gladaste humör. Jag satte henne i bärstolen för första gången. Hon tyckte det var jätteroligt. Mörkt var det ute men det gjorde henne inget.

Har dock inga förslag eller så om stol i övrigt

• Marlene

Vi har en haglöfs bärstol och den är skit dålig! Vi har även en ERGO som är mycket bättre.
    Kolla heller på ERGO, Sutemi eller Patapum som alla är bärselar. ERGO finns på babyboden.nu och Sutemi och Patapum finns på www.stellaris.se Babyboden har återförsäljare runt om i landet och hos dom brukar man kunna prova så att man vet vad man köper.
    Du kan även gå in på www.sjalbarn.se och fråga om det ska vara nån sjal träff nära dig och om nån kan visa sina selar.

• Anna70

Vi har ne McKinley bärstol, som inte använts så mycket, men när vi vartit ut i skoge och så har den varit oumbärlig. Det är mest mkaen som har burit, eftersom jag undvikit att bära överhuvudtaget pga ryggbesvär. Tycker den har fungerat bra.

• AnnaPe

Jag har provat att bära i en haglöfs bärstol men fy vad tungt det var. Nu har vi en Sutemi och den är helt suverän. Mitt tips är helt klart att sata på en sån istället. Du slipper all den extra vikt som en bärstol innebär, den är smidig att packa ner i en väska och ha med sig (funkar ju inte alls med bärstol) och så är den mycket skönare att bära i!

• puzzla

hej jag har testat lite olika stolar, köpte en beg Haglöf på blocket. den är jättebra och lillkillen älskar den!

Svar på tråden *Är det någon som har erfarenhet av bärstol?