• Lotta73

Torr i munnen

Jag är så torr i munnen och i halsen, är det någon som känner igen sig?
    Kan detta också bero på de berömda hormonerna *ler*? Jag dricker så mycket vatten som jag orkar, vilket innebär att blåsan måste tömmas ännu oftare. Någon som har något tips?

• Svar på tråden Torr i munnen
  • ceha

Tyvärr inget tips, men jag känner igen mig. När jag var hos BM och tog blodprov på inskrivningen så hade jag "för högt" järnvärde, 144, och det sa hon kunde bero på att man var uttorkad. Så det är nog ganska så vanligt tror jag.

• golfaren

Känner igen mig men nu har dte faktiskt gått över, även om jag fortfarande är väldigt törstig. Men under ett flertal veckor kunde jag få panik om jag inte hade tillgång till vatten eller annan dricka hela tiden. Det kändes som enöken i munnen jämnt! Min BM gav mig inget bra tips, sa att det kunde bero på Largigan som jag käkade mot illamåendet men jag vet att det började innan jag började med LArgiganen. Men , men. Det är bara att stå ut!!

• Tina E

Jag har bara ett tips som kan hjälpa dig att kissa mindre ofta: Luta dig framåt mot slutet, då töms blåsan mycket bättre. Prova får du se, det funkar på mig iallafall.

• GRU

Hade också en period med muntorrhet. Jag tror att det beror på att jag snarkar mer än vanligt, och kanske den kalla torra luften (sover med öppet fönster trots minusgrader). Men det har blivit bättre.

• glad o gravid

Jag var väldigt torr i munnen på nätterna en period. Hade alltid ett glas vatten brevid mig, vilket som du säger ledde till att man sprang o kissade lite oftare! Försökte att inte kissa för ofta utan tänjde ut blåsan lite grann och det funkar!

Svar på tråden Torr i munnen