Alla ni som gjort KUB/Nupp på Mamma Mia söder
Jag vill veta vart man gör testet. Jag har förstått att det inte är på Mamma Mia söder men sker testet?
Jag vill veta vart man gör testet. Jag har förstått att det inte är på Mamma Mia söder men sker testet?
Blodprov på MamaMia söder eller på vårdcentral (jag tog på vårdcentral).
Sedan fick jag åka till KS Huddinge för ultraljudsmätningen av nackspalten. Vet inte om alla åker dit dock...
okej tack! Vågar jag fråga vad ni fick för riskbedömning? + hur gammal du är..
Själv går jag på Mama Mia på karlavägen och där gör dom NUPP på samma ställe, ska dit nu på fredag.
jo jag vet att Mamma Mia karlavägen gör Nupp på plats. tyvärr inte då på söder. Är du nöjd med Mamma Mia hittils?
Jag är jätte nöjd med MamaMia får alltid snabb kontakt när jag ringer och bra återkoppling från läkaren. Jag behövde lite hormoner för att få ägglossning där av läkarkontakten.
Jag var 34 då (35 nu), fick risken 1 bebis på 145 med DS.
Gick vidare och tog FVP (Fostervattensprov) på KS Huddinge, fick snabbtest + vanligt svar 3 veckor senare. Allt ser bra ut från det testet och jag ska få en liten tjej.
Ang MamaMia så är jag supernöjd. Det enda jag är missnöjd med är rutin Ultraljudet. Jag hade oturen att komma på en extremt stressig dag och tycker det gick för snabbt, ingen förklaring mm. Fick en CD för 100 SEK som är helt värdelös med filmklipp på max 10 sek (man hinner inte se ngt) och inga av de utlovade stillbilderna. Men som sagt, jag hade otur. Jag fick däremot jättefina bilder från båda mina besök på KS och de visade och berättade massor där så jag är supernöjd ändå.
Föräldrakursen som ges som föreläsning på MamaMia rekomenderar jag starkt. Hon var extremt medryckande och jag lärde mig massor (sambon också). Kändes skönare än att gå på en mindre grupp där man ska hålla på att älta känslor och amma dockor, inte riktigt min eller min sambos stil.
Lycka till!
Jag har bf 21/12 och ska göra CUB/NUPP (gjort blodprovet och själva NUPPen blir den 11/6.) på Mama Mia Karlavägen. Vi var på inskrivning där den 23/5. Gillade bm och stället var fint, det blir nog bra tror jag!
Jag gjorde mitt på SÖS. På MamaMia sa de att de vanligtvis inte tar de som är yngre än 35 där för CUB, om man inte har särskilda skäl. De flesta får göra sitt på Huddinge.
Tycker det är konstigt att MamaMia på söder och på Karlavägen säger så olika. För på karlavägen informerade dom om CUB/nUpp och sa att vill man göra det så får man göra det.
Halloj.
Jag kommer precis tillbaka från ett KUB-test som jag gjort via Mamma Mia Söder. Testet gjordes på SöS. Kostade inget, trots att jag jag "bara" är 30 år.
Allt var jättebra med bäbben, fick riskbedömningen 1/2830 så det var en jätteliten risk för DS.
Nu kan jag andas ut (daterad till 12+0 idag) och jag har precis ringt och berättat för min pappa att han skall bli morfar i december.
/Lycklig Söderböna*
Grattis! Vad roligt!
På måndag är det min tur!