• Zazza86

Fixerad bebis v.29, bör man vara orolig?

Hej... jag åkte in akut imåndags med en kraftig blödning, närjag kom in undersökte dem mig först med UL å kände på min mage å sa då att h*n hade fixerat sig redan.
    dem gjorde även en GYN-undersökning men dem hittade inget fel, läkarna tyckte det var jättekonstigt. Det enda dem sa var att jag antagligen kommer föda för tidigt.

Men nu undrar jag om det är farligt att barnet fixerar sig så tidigt?
    Måste det innebära för tidig förlossning?

MVH/Zazza86

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-30 17:25:30:
    Glömde säga att det e mitt andra barn detta.

Bebisen har ej rört sig lika mycket det senaste dygnet heller bara små buffar typ...

• Svar på tråden Fixerad bebis v.29, bör man vara orolig?
  • Hemliga 72an

När man är först föderska kan det fixera sig tidigt. Men vecka 29 låter lite väl tidigt. Tror nog ändå du går till 35-36 innan den kommer. Lycka till!

• ebben

det tror jag inte......mitt 1a barn fixerade sig tidigt,födde ändå en v över tiden.

• AnneSophie

Nej det är inte farligt.
    Fixering har inget med förlossningsstart att göra.
    En del barn fixerar sig tidigt, andra sent, de flesta kring vecka 35-37 och en del fixerar sig inte förräns förlossningen redan startat.

--> Patrik, nu räknar vi ner... (2 dagar)
  • Zazza86

OKi... tacak för svaren blir öite orolig bara...

Någon mer som vet?

• Hemliga 72an

Den sista tiden ouffade min dotter också. Hon kom 36+2. En fin liten tjej. Ligger bild på henne under starka bilder. Hon är nu 22 månader och ska bli stora syster i december.

• Teskedsmamman

En fixering är inte konstant, bara för att barnet var fixerat då behöver det inte betyda att det är fixerat nästa gång.

Min store kille låg fixerad minst 5 veckor när han vände sig till säte igen i vecka 39.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 33
  • tobiasmia

Min dotter fixerade sig tidigt (runt v. 32-33) och kom först vecka 39 så lugn lugn.

• cleopatra2

Min bebis hade redan fixerad sig tidigare,dom sa bara bra..den ligger fixerad...så jag tror inte att det är farligt nej...och dom kan fortfarende ändra sig)

• angelika79

Jag är i v.30 o min knodd ligger nästan fixerad, men det är bara bra enligt min BM så blir det lättare mot slutet av graviditeten.

• babytjej

e idag i v 29+2 o bebis e nu redan fixerad, ingen fara o föda för tidigt då alltså???

Svar på tråden Fixerad bebis v.29, bör man vara orolig?