findus lax kotletter någon?
är sådana goda? nyttiga som färsk fisk?
hur många ska man ha till 2 vuxna?
det stod att det var 3-4 kotletter i paketet, räcker det med varsin??
är sådana goda? nyttiga som färsk fisk?
hur många ska man ha till 2 vuxna?
det stod att det var 3-4 kotletter i paketet, räcker det med varsin??
Åt ofta laxkotlett som barn och då serverades 1 per person.
Jag tror de ska vara lika nyttiga som färsk lax.
Och ja, dom var goda
Men ganska mycket små pilliga ben att plocka ur..
tack! : )
passar det med pasta till tro?
Ja det tror jag nog att det gör
Lycka till och hoppas middagen blir bra
`tack : )))
Findus lax är från Norge och där odlar dem fram fiskarna.Häromdagen stod det hur giftiga de var,men jag undrar då vilken del av värdlen där det är giftfri.-(.Iaf,gravida kan itne äta lax från Norge och det är trist.Coop har (vet ej om de har det fortfarande)4 st laxfiléer för 39.90,från kina.Vi köpte 2 pack och stekte de igår.Lite torra för att jag sdtekte dem för länge.Billigt och bra.Vet inte om det är bra fisk från kina.
Hur länge skall man tillaga fisk för att det skall bli gott?
laxkotletter vad jag vet ska stekas 3-5 minuter på varje sida på medelvärme.
när jag tillagar frysta laxfileer i ugn brukar det ta 20-25 min..
kan man ta upp dom ikväll för tining i frys om man ska äta dom imon till middag?
är findus lax giftiga???
Det går jättebra att ta fram dom idag, lägga i kylskåp och låta dem tina där.
Jag vet inte Girlie men jag ville köpa findus lax i förrigår men min man tillät inte.Han sa att det stod i tidningar att norksa laxar är giftiga.Hr inge fakta.
Medelvärme är typ 4 eller 3?
ok...
Bébé japp
runt 4 skulle jag gissa på är medelvärme
Är du säker på det där med gifterna? Jag läste också om norsk odlad lax för inte så länge sedan i tidningarna, men de artiklarna handlade bara om att fisken inte är lika nyttig som man tror. Livsmedelsverkets kriterierier för hur mkt fettsyror som laxen ska innehålla stämmer inte alltid eftersom de får vegetariskt foder och innehåller då mindre av det nyttiga fettet.