• Anonym

Min man har hår på ryggen! Hur tar man smidigast bort de?

Hej!!

Det är så att min man har hår på ryggen och pratat om att ta bort det med laser.
    Nu när han tänkt att göra det kände han att han ville lägga pengarna på ngt annat!
    Det kan ja förstå för vad vi vet så kan det kosta över 6000 kr eller mer per gång!!!?

OCH så är det såklart upp till han att välja om/när han vill göra det.

Någon som vet mer om vad det kostar eller som vet någon eller själv tagit bort hår med laser?
    Ex. på rygg, ben eller dyligt?

Jag undrar va det annars finns för sätt att få bort det..(INTE raka men andra tips??)  kan vara skönt ial under sommar perioden! För jag vet att han tycker detta är jobbigt (Han är trotts allt inte så gammal heller..)

Tack på förhand/Fru som älskar sin man från topp till tå!

• Svar på tråden Min man har hår på ryggen! Hur tar man smidigast bort de?
  • Anonym

Min kompis man vaxar sig på salong.
    Känns rejält med det tar tid tills det växer ut.
    Han ser annars ut som en apa på ryggen, vilket hon har svårt att hantera...

• Anonym

okey.. ja vaxa kan man väl göra hemma oxå..!?

Jag kan ju ial prova.. funkar de inte kan han ju gå till salong, men har väldigt svårt att tänka mig att han skulle göra det....

• Jonna S

Vaddå vaxa eller raka? GOSA är mitt tips! Finns det nåt härligare än en massa härligt hår på mumsig rygg och bröst?

• Anonym

Han har på bröstet också men det är  inget varken han eller jag störs sig på..

det är mycket kortare och mindre tätt där..
    Åå ryggen sticker det upp ovanför tröjan i nacken och det tycker han är vääldigt jobbigt.

Det är långt, kraftigt och svart.

På bröstet är det mjukt och mysigt

• Anonym (Tips)

Att tänka på om ni ska vaxa är att ni bör raka håret innan så hatt det är kanske 5mm eller nått... för är det långt så är det svårt att vaxa och gör ofta ondare då... Lycka till!

• Anonym

jasså? okey tack för tipset! Jag får se vad han säger.. OM jag vågar fråga.. annars finns det ju hårbortagningsmedel....

någon som vet hur/om det funkar??

• Anonym (sambo)

Själv använder jag Weet på min sambos rygg... Gör det ett par gånger per år, särskilt sommar halvåret.... Smärtfritt!!

• Anonym (samma)

Jag använder också Weet på min sambos rygg, fungerar enkelt och snabbt.

• Fred

ja weet funkar bra. eller, ok iallafall..

annars är kroppsbehåring på återtåg. bara barn och pojkar som har hårlösa kroppar, hur upphätsande är det?

uäääk

• emmies

men en hårig rygg är ju inte särskilt tilltalande.. eller?

better late than never....
  • Severus
    emmies skrev 2007-05-31 08:47:32 följande:
    men en hårig rygg är ju inte särskilt tilltalande.. eller?
    Apsnyggt...
  • Fred

nej det kanske inte är så porrigt iofs

• Anonym (fru apa)

Vi använder Weet hårborttagningsmedel för män på min mans rygg. Smärtfritt och enkelt jmf med vaxning, även om håret växer lite snabare tillbaka. Men han är inte ute efter lent rygg estetiskt.
    Utan han vill bli av med sitt hår för att det kliar och blir varmt att ha en "päls på sig".

• Anonym (samma här)

Jag använde weet på min sambo, håren gick bort men han fick typ en massa finning utslag istället. Inte fint!

• Anonym

Ja exakt .. håret på ryggen kan ju va väldigt besvärande i denna värme som kommer smygandes!
    + att det såklart inte är snyggt direkt!

Men wet för men ska jag kika på

Någon som gjort laser behandling/eller vet vad det kostar ungefär?
    Jag frågade på en laserklinik i närheten där vi bor men det kunde de inte säga,
    så det blev inte att vi gick dit heller.

Skulle kosta pengar att få en bedömning och då vill man ial veta innan hur mycket det kan kosta per gång..
    Om det ens är nån mening med att gå dit och betala för att få veta att det är på tok för dyrt, är ju inte så kul...

• Anonym

någon mer.........?

• Anonym

MIn sambo vaxade ryggen men fick (som någon annan här också skrev) acne-liknande utslag på ryggen. Sen så fick han infekterade hårsäckar när det började växa ut igen (eftersom håren var lite krulliga så växte de IN i huden istället för utåt).

Laser funkar ju men det är dyrt och kan kräva fler behandlingar än en.

• Anonym

Ajaj det är ju inte bra..... :/

Svar på tråden Min man har hår på ryggen! Hur tar man smidigast bort de?