• Mochride

Nora Roberts

Min favoritförfattare nummer 1. Hon skriver så otroligt bra böcker och jag tycker väldigt mycket om hennes sätt att beskriva personer, miljöer och händelser, hon kan verkligen fånga läsaren. Har omkring 20 böcker med henne och har alla flera gånger. Den senaste jag köpte är tredje delen i Nyckel-trilogin. Ska börja på den imorgon och ser fram emot det. Ska bli kul att se hur det går den här gpngen.

Ni som läst Roberts böcker, vad tycker ni om henne?
    Har ni någon favoritbok eller favoritkaraktär?

• Svar på tråden Nora Roberts
  • lönnemåla

Vad heter tredje delen i Nyckel-trilogin? Den har jag missat, älskar Nora Roberts!

• Dino78

Jag har många av hennes "riktiga'" (alltså inte dom som ges ut som Harlequin) men har inte läst dom ännu. Men dom är ändå sönderlästa för en kompis till mig har lånat dom och läst dom säkert 5 ggr vardera. Men dom ligger i hyllan och väntar på sin tur...ska kanske ta mig an nån då...vilken kan ni rekommendera av följande?

* Falsk skönhet
    * Vid avgrundens rand
    * Skuggor från det förflutna
    * Solens diamanter
    * Det ödesdigra arvet
    * Systrarna i Clare (trilogin)
    * Vännerna från Templeton House (tjock bok,trilgoi det med?)
    * Pärlor från månen
    * Heta linjen
    * Partners
    * Mördande hetta
    * Mord med guldkant (som J.D. Robb)

DIF i själ och hjärta
  • Mochride

lönnemåla: den heter Nyckeln till Mod. Har nyss blivit utgiven på svenska.

Dino78: Tycker absolut att du ska läsa Solens diamanter, Pärlor från månen och även Havets safirer som också är med i den serien. Helt underbara böcker, blev lite förälskad i dem

Har fyra harlequin-böcker med henne, men tre av dem har jag förresten inte läst. Är inte så förtjust i harlequin längre (läste jättemycket såna böcker när jag var lite yngre),men köpte dem på en loppis bara för att det var hon som skrivit dem.

• Scrapmom

Dino78: Håller med om Diamanter, Pärlor och Safirer, superbra! Mördande hetta tyckte jag var riktigt bra också.

Jag har läst hennes Harlequinserie om klanen MacGregor och tyckte jättemycket om dem, de är inte som de vanliga Harlequinböckerna.

Längtar efter att läsa Nyckeln till mod, de andra två har varit superbra. Andra favoiter är Livsfarlig utsikt och Flammande skyar. Blev fullkomligt förälskad i Alaska när jag läste Flammande skyar.
    Favoritkaraktär vet jag inte. Hon har en viss förmåga att få mig lite småkär i alla hennes manliga huvudrollsinnehavare...Generad

• Dino78

Dom där diamanter och det...är det någon speciell ordning man ska läsa dom i?

DIF i själ och hjärta
  • Scrapmom
    Dino78 skrev 2007-06-01 07:03:30 följande:
    Ja, jag föredrar iaf att göra det när det är en serie. Även om delarna kanske är fristående så refereras det ofta till sånt som hänt i tidigare delar. Kolla i nån av de du har vilken som kommer först, brukar ju finnas en lista längst fram eller så.
  • Mochride
    Dino78 skrev 2007-06-01 07:03:30 följande:
    De är ganska fristående men eftersom det ändå uspelar sig i en viss ordning så är det ju bäst att börja från början
    Solens diamanter är den första, sedan Pärlor från månen och sist Havets safirer
  • Emma o Dan

Åhhhh... jag älskar Nora Roberts!! Har nästan alla som har givits ut på svenska + en väldig massa på engelska som jag köpte på mig när jag reste runt i Australien.. gissa om jag hade tung packning på vägen hem??

• Emma o Dan

Sååå, vilken bok i mängden läser ni nu??
    jag läser Falskt spel (hot ice) den är riktigt spännande! har inte kommit så långt ännu men ändå!!! blir ju inte lika mycket tid till att läsa nu när jag har ett litet yrväder som kryper runt här hemma!!

Svar på tråden Nora Roberts