• pisces74

Mineralvatten typ Evian till snart 6 månaders?

Ja, som rubriken lyder Glad Kan mineralerna skada barnets naturliga balans?
    Vad tror ni?
    Omständigt tycker jag att hålla på att koka vatten, så vatten på flaska hade ju varit en smidig lösning tycker jag! Alltså okolsyrat såklart...

• Svar på tråden Mineralvatten typ Evian till snart 6 månaders?
  • Hallonpaj

Det brukar väl innehålla för mycket salt? Barnets njurar kan inte bryta ned det.

• tuggumi

Det brukar så en liten text på typ Loka ramlösa stilla att barn under 7År ej ska inta denna dyck regelbundet.Vet ej hur det är med Evian.

• pisces74

Hallonpaj:
    Ja, det har du ju rätt i! Ska kolla innehållsförteckningen.
    Vilken tur jag checkade här på forumet! Förvånad

• krakel

Koka en kastrull och ställ in i kylen vattnet allstå inte kastrullen hahah

• Ellpi

Jag har gett det någon enstaka gång då vi varit ute och inte haft tillgång till något annat. Men kokar du det vanliga kranvattnet? Det behöver du inte göra.

• kapet

Evian är Frankrikes mest sålda stilla vatten. Ett lågt innehåll av mineraler gör Evian till ett utsökt bordsvatten för hela familjen. Evian kommer från källan med samma namn som är belägen vid foten av Chablais-alperna i nordöstra Frankrike. Vattnet transporteras via pipe-line av rostfritt stål till tillverkningsstället i staden Evian. Evian är ett naturligt mineralvatten.

• Ellpi
    kapet skrev 2007-05-31 00:58:42 följande:
    Evian är Frankrikes mest sålda stilla vatten. Ett lågt innehåll av mineraler gör Evian till ett utsökt bordsvatten för hela familjen. Evian kommer från källan med samma namn som är belägen vid foten av Chablais-alperna i nordöstra Frankrike. Vattnet transporteras via pipe-line av rostfritt stål till tillverkningsstället i staden Evian. Evian är ett naturligt mineralvatten.
    Jobbar du för Evian eller?
  • Pistou

Det är absolut INGA problem att ge Evian till spädbarn! Evian har faktiskt marknadsfört sig starkt genom åren som ett vatten som med fördel kan drickas av gravida och ges till spädbarn under deras första levnadsår. Min förlossningsklinik rekommenderade Evian när jag frågade vilket vatten jag skulle ge sonen, eftersom man inte alltid kan vara helt säker på kranvattnet här. Nu gick amningen bra, men på somrarna kan det vara nödvändigt att ge extra vatten eftersom somrarna kan vara väldigt varma här.

Man bör dock tänka på att det finns mängder av olika sorters flaskvatten här i Frankrike, visssa är rika på kalk, andra på magnesium eller bikarbonat, så man kan inte riktigt säga "typ Evian"! Men som sagt, Evian är inga problem. Om det finns en liten symbol av en bebis någonstans på vattenflaskans etikett betyder det att vattnet kan ges till spädbarn.

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • ejja81

finns vanligt vatten utan tilsattser i,,,kolla eller fråga i din affär,,brukar finnas i större affärer

• pisces74

Tack för era svar! Har faktiskt mailat evian... får se om de har tid och svara.

Ellpi:
    Jag har hört att små bäbismagar inte riktigt är redo för bakterierna som kan finnas i kranvattnet. På mitt bvc rekommenderar de att koka vattnet tills barnet är 6 mån, och eftersom Medea varit lite känslig i magen tidigare tar jag inga risker.

Pistou:

Jag kan tänka mig att välja mineralvatten är en hel vetenskap i frankrike! Glad

Ska kika efter bäbisen på flaskorna i butiken!

Svar på tråden Mineralvatten typ Evian till snart 6 månaders?