• Anonym

Drömmer om gammalt ex....

Har så jobbiga drömmar....drömmer ganska så ofta om mitt ex som jag var tillsammans med för ca 10-12 år sedan, det var min första stora kärlek som även sårade mig djupt men jag kan inte sluta tänka på honom. Jag är sambo med villa och ett barn och ett på väg. Även han är sambo med ett barn. Först tänkte jag att jag drömmer om honom för att jag är gravid, man kan ju drömma konstigt då men det var även innan jag blev gravid kom jag på då. Drömmer att vi blir tillsammans igen och att allt är underbart sen när jag vaknar så sitter drömmen i så otroligt länge och jag kan bara tänka på han. Usch vad jobbigt det är

• Svar på tråden Drömmer om gammalt ex....
  • Anonym (3)

JAg frömde också om mitt ex när jag var gravid...Det går över...

• Anonym (jag också)

Jag drömmer om mitt ex utan att vara gravid. Vi hade en väldigt liknande historia som er ts. Men, vaken skulle jag aldrig lämna det jag har för att vara med honom

• skogsbär

Att man drömmer om sina ex betyder att man fortfarande har något som binder en samman. Kanske ett gemensamt barn eller liknande.

Såg på TV4 om en drömtydare för några veckor sen.

• Anonym (me too)

skogsbär skrev 2007-05-31 09:34:49 följande:

Att man drömmer om sina ex betyder att man fortfarande har något som binder en samman. Kanske ett gemensamt barn eller liknande. Såg på TV4 om en drömtydare för några veckor sen.
    Fast jag drömmer jättemycket om ett gammalt ex. (också min första stora kärlek som sårade mig oerhört), men vi har inget sånt som binder oss samman.

Härom natten var det jättenära att vi hade sex i drömmen... Ibland kan jag t.o.m. resonera som att: skulle vi hamna ensamma någonstans skulle jag lätt kunna ha sex m honom, och inte vara otrogen för vi har ju haft sex förr.

Lever också med sambo o barn, han är gift och har barn.

I mitt fall handlar det nog om att han varje gång vi ses alltid kommenterar hur läcker jag är och är överdrivet trevlig mot mig (skuldkänslor?). Ts, träffar du ditt ex. ibland? Jag kommer från en liten ort så jag hör om honom rätt ofta.
  • Anonym (TS här)

Jag drömde om honom även innan jag blev gravid. Jag har inget som binder oss samman heller. Vi bor i samma stad men ser aldrig varann, jag såg en snabb glimt av han men han såg inte mig. Jag har sån lust och stöta på han nånstans bara för att höra hur det är och så. Skulle jag hamna ensam med han skulle jag lätt kunna vara otrogen med honom, jätte hemskt men sant. Kan inte sluta tänka på han.

• Anonym (me too)

Anonym (TS här) skrev 2007-05-31 10:57:01 följande:

Jag drömde om honom även innan jag blev gravid. Jag har inget som binder oss samman heller. Vi bor i samma stad men ser aldrig varann, jag såg en snabb glimt av han men han såg inte mig. Jag har sån lust och stöta på han nånstans bara för att höra hur det är och så. Skulle jag hamna ensam med han skulle jag lätt kunna vara otrogen med honom, jätte hemskt men sant. Kan inte sluta tänka på han.
    Exakt så känner jag också!! Jag har blivit helt manisk på sistone, efter att jag och min sambo haft det jättejobbigt. Men nu börjar allt kännas bra igen och DÅ kommer dessa drömmar om exet.

Mitt ex. är dessutom lite lokalkändis (spelar i ett band), så jag hör om honom liiite för ofta för att det ska vara sunt. Vet att han är lyckligt gift, och det är nästan det värsta... Jag är SÅ fruktansvärt svartsjuk på hans fru...
  • Anonym (jag också)

Okej, jag har inga fantasier om mitt ex på dagtid i alla fall. och tror verkligen inte att jag skulle vara otrogen mot min man om tillfälle gavs.

• wellpapp

är nog inte så ovanligt...

man drömmer om saker som betytt mycket för en,
    familjen, gamla pojkvänner...

jag började för ett tag sen drömma om gamala ex
    som jag t om. glömt bort

drömmar och fantasier är drömmar och fantasier,
    det går och bör inte kontrolleras eller synas
    i varje söm...

jag tror drömmarna kommer släppa när du tillåter dig själv att släppa efter och slappna av, drömmarna har säkert en funktion i ditt undermedvetna som inte ger med sig förrän du vågar släppa efter...

ta det lungt!

• Anonym (en till...)

Jag drömmer oxå om mitt gamla ex som jag hade för ca 10 år sen. JÄttemysiga drömmar, men vi hinner aldrig komma till sex, bara att vi är extremt lyckliga tillsammas och gör roliga saker tillsammans. I drömmen är jag sjukt förälskad i honom (vilket jag även var för 10 år sen.) Men i verkliga livet är jag lite smygkär i honom tror jag. Är lyckligt gift med två barn, livet rullar på i vanlig takt....så det är konstigt att jag ofta drömmer om honom!

Känner precis som de flesta andra; skulle tillfälle ges så skulle jag nog vara otrogen för att få vara med honom en gång till!

Mitt ex är oxå en lokalkändis (som någon skrev tidigare) så han syns ofta i tidningen och det talas om honom på radio. Önskar sååååå att jag fick prata med honom bara för att känna hur det känns att stå framför honom. Tror inte att det skulle vara lika spännande då!

Jag hoppas för alla vår skull att dessa drömmar upphör, för själv tycker jag att det är jobbigt!

Lycka till tjejer!
    KRam

• jansson77

Jag drömmer ofta om gamla ex, tillochmed från långt tillbaka, vi är tillsammans i drömmen och har det både bra och dåligt.....

Lägg inte för stor vikt i detta, då man kan drömma dom mest lustiga grejerna.....

• Anonym

Jag drömmer ännu efter 17 år sist jag drömmde hade han lämnat sin familj.........fick jag höra veckan efter

• höstsol

Det man drömmer om är ofta obearbetade känslor.
    Jag tror inte på ngt sätt att du fortfarande är kär i honom, utan att drömmar handlar kort o gott om det man inte har tagit itu med.

• Anonym (TS här)

Alltså jag hänger inte upp hela mitt liv på dessa drömmar men när dom kommer så blir jag väldigt påverkad av dom och känner mig nere för dom är så otroligt intensiva och verkliga, drömmar kan ju påverka en flera dagar och tom veckor efteråt. Att det sedan var mitt livs stora kärlek gör ju inte saken bättre. Samt att det varit upp och ner i mitt nuvarande förhållande gör ju att man tänker än mer. Men men...det är bara att gå vidare....tills nästa dröm kommer om honom

• Anonym (me too)

Anonym (en till...) skrev 2007-05-31 11:39:46 följande:

Jag drömmer oxå om mitt gamla ex som jag hade för ca 10 år sen. JÄttemysiga drömmar, men vi hinner aldrig komma till sex, bara att vi är extremt lyckliga tillsammas och gör roliga saker tillsammans. I drömmen är jag sjukt förälskad i honom (vilket jag även var för 10 år sen.) Men i verkliga livet är jag lite smygkär i honom tror jag. Är lyckligt gift med två barn, livet rullar på i vanlig takt....så det är konstigt att jag ofta drömmer om honom!Känner precis som de flesta andra; skulle tillfälle ges så skulle jag nog vara otrogen för att få vara med honom en gång till!Mitt ex är oxå en lokalkändis (som någon skrev tidigare) så han syns ofta i tidningen och det talas om honom på radio. Önskar sååååå att jag fick prata med honom bara för att känna hur det känns att stå framför honom. Tror inte att det skulle vara lika spännande då!Jag hoppas för alla vår skull att dessa drömmar upphör, för själv tycker jag att det är jobbigt!Lycka till tjejer!KRam
    Spännande... Samma ex., kanske?! Mitt ex. har haft VÄLDIGT många flickvänner - är han mörk, blåög, sångare i ett band och otroligt snygg? *fnissar*
Svar på tråden Drömmer om gammalt ex....