Recept ¨på god korvstroganoff
Någon som kan komma med ett gott recept på korvstroganoff eller någon annan god maträtt?
Någon som kan komma med ett gott recept på korvstroganoff eller någon annan god maträtt?
Det viktiga för att en stroganoff ska bli god är senapen (tycker jag)
Korv stroganoff görs så här, enligt mig:
Hacka lök. Fräs i smör. Skär falukorv, först i skivor, som sedan strimlas. Ner med detta också i lökfräset och låt fräsa en stund till. I med tomatpuré (rätt mycket - ett antal matskedar) och dijonsenap (någon-några teskedar), samt grädde och ev mjölk (proportionerna mellan grädde och mjölk beor på hur nyttig man känner sig ). Låt puttra under lock en stund. Servera med ris.
Nejnejnej, tricket med riktigt smaskig korv stroganoff är PAPRIKAPULVER.
Stek massor av lök och falukorv, och strö över rejält med paprikapulver och stek en stund. Häll överrejält med tomatpuré och mjölk och låt det gosa ihop sig. Glöm senapen.
Lök ,korv,passerade tomater,champinjoner..Peppar,salt,chili.Grädde mjölk...mums...har gjort det idag..=)
Jag brukar har i, förutom falukorven, hackad gul lök, passerade tomater, senap, pressad vitlök och creme fraiche. Blir jättegott!!!
Jag har i hackad gul lök, buljong, krossade tomater och dragon
Håller med sencha - det är senapen som gör det.
Jag har en snabbversion på kryddig stroganoff, tar ca 10 min att göra..
Korv
Lök
Ketchup
Chili och Paprika Creme Fraiche
Dill
Mjölk
Fräs korven med löken, tillsätt Creme Fraiche, Ketchup (så mkt som du vill ha) och dill. "Späd" ut med mjölk till lagom konstistens. Smaksätt med svartpeppar och salt.
Dill trodde jag var vanligt.. det har vi alltid haft i våran familj :D
Fats iofs jag har dill i allt :P
Har aldrig ätit med dill. Jag använder iofs inte dill till så mycket, men det borde jag kanske börja med.
Visste inte om senapen..