• Emerald88

Recept ¨på god korvstroganoff

Någon som kan komma med ett gott recept på korvstroganoff eller någon annan god maträtt?

• Svar på tråden Recept ¨på god korvstroganoff
  • Sencha

Det viktiga för att en stroganoff ska bli god är senapen (tycker jag)

Korv stroganoff görs så här, enligt mig:

Hacka lök. Fräs i smör. Skär falukorv, först i skivor, som sedan strimlas. Ner med detta också i lökfräset och låt fräsa en stund till. I med tomatpuré (rätt mycket - ett antal matskedar) och dijonsenap (någon-några teskedar), samt grädde och ev mjölk (proportionerna mellan grädde och mjölk beor på hur nyttig man känner sig ). Låt puttra under lock en stund. Servera med ris.

• Thursday

Nejnejnej, tricket med riktigt smaskig korv stroganoff är PAPRIKAPULVER.

Stek massor av lök och falukorv, och strö över rejält med paprikapulver och stek en stund. Häll överrejält med tomatpuré och mjölk och låt det gosa ihop sig. Glöm senapen.

• glömsk

Lök ,korv,passerade tomater,champinjoner..Peppar,salt,chili.Grädde mjölk...mums...har gjort det idag..=)

• Livsglöd

Jag brukar har i, förutom falukorven, hackad gul lök, passerade tomater, senap, pressad vitlök och creme fraiche. Blir jättegott!!!

• Skrutt och Skrot

Jag har i hackad gul lök, buljong, krossade tomater och dragon

• snillis

Håller med sencha - det är senapen som gör det.

• Filodi

Jag har en snabbversion på kryddig stroganoff, tar ca 10 min att göra..

Korv
    Lök
    Ketchup
    Chili och Paprika Creme Fraiche
    Dill
    Mjölk

Fräs korven med löken, tillsätt Creme Fraiche, Ketchup (så mkt som du vill ha) och dill. "Späd" ut med mjölk till lagom konstistens. Smaksätt med svartpeppar och salt.

• Livsglöd
    Filodi skrev 2007-06-01 12:00:48 följande:
    Jag har en snabbversion på kryddig stroganoff, tar ca 10 min att göra..KorvLökKetchupChili och Paprika Creme FraicheDillMjölkFräs korven med löken, tillsätt Creme Fraiche, Ketchup (så mkt som du vill ha) och dill. "Späd" ut med mjölk till lagom konstistens. Smaksätt med svartpeppar och salt.
    Dill i stroganoffen... det lät spännande!
  • Filodi

Dill trodde jag var vanligt.. det har vi alltid haft i våran familj :D
    Fats iofs jag har dill i allt :P

• Livsglöd

Har aldrig ätit med dill. Jag använder iofs inte dill till så mycket, men det borde jag kanske börja med.

Svar på tråden Recept ¨på god korvstroganoff