• annaknin

    Vi som äter Levaxin / Liothyronin under graviditeten... Tråd nr 3.

    Här är länken till första och andra tråden:

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m14785294.html
    http://familjeliv.se/Forum-2-14/m17970412.html

    Tänkte att det kanske är fler som har sköldkörtelsjukdomar och som vill följas åt under graviditeten? Vi kan dela med oss av erfarenheter o s v... Jag är nyfiken på hur det går för er andra, om ni fått ändra er dos eller så sen ni blev gravida...

    Självklart är man välkommen i tråden även om man inte är gravid. Glad

    Jag har själv fått min son vid det här laget. Jag har underfunktion i sköldkörteln. Har medicinerats mot det i sju år och har gått hos samma läkare i Stockholm hela den tiden.

    Jag äter 175 Levaxin och 40 Liothyronin. Behövde aldrig höja eller sänka min dos.
    Mamma till världens bästa Leon, född 5:e april 2007! 1501 gram, 40 cm!
  • Svar på tråden Vi som äter Levaxin / Liothyronin under graviditeten... Tråd nr 3.
  • Ingrid

    Hej på er!

    Någon som vet vilka referensvärden som gäller för T4?

  • Fru Humla

    aa va härligt att du fixade en ny tråd, hade just börjat fundera på vem som skulle axla ansvaret då du ooo vår store ts har så mycket mera att göra just nu än att hänga med oss übergravida kossor*hahaaaa*
    kjam!

  • ennie

    Ingrid, ref.värdena kan nog bero variera beroende på vart du bor. Där jag bor (norrland) är ref.värdet 12-22 pmol/L.

    Håller på att bli knäpp här. Har fått öka Levaxindosen jättemycket sedan jag blev gravid och är bara i v 13. TSH-värdet ligger fortfarande på 11 och läkarna vill att det ska vara

  • Nickis

    Knin: toppen med en ny tråd!! Hur går allt för er då?

    ennie: TSH på 11 låter väldigt högt - vad ligger du på för dos nu? Mår du ok?

  • Snorpan73

    bra med ny tråd!

    nickis - NU har jag lagt upp bilden på babynestet - i mappen fix och trix, det tog bara ett litet tag ...


    ***lyckliga jag***BF om 16 ***
  • sosi72

    jag fick reda på att jag fått giftstruma samtidigt som när jag fick reda på att jag var gravid.de sa till mej att jag hade 50% att få missfall med sjukdomen,så det blev mycket läkarundersökningar under graviditeten,å inte nog med det så fick jag i v 18 chocken att jag väntade tvillingar med.men det har gått bra hela vägen,tvillingarna har blivit 5 år nu å jag har opererat bort hela sköldkörteln,så nu är det levaxin resten av livet.

  • Nickis

    Snorpan: nu har jag varit inne och kikat och oj vad måna fina bilder du har i ditt galleri! Babynestet ser jättemysigt ut - kan tänka mig att lillkillen trivts bra där!!

  • Fru Humla

    hur går det tjejer??!!
    här sväller jag som jag vet inte vad. vätskan har totalt intagit min kropp sen värmen kom...vill inte klaga på den men jag fick köpa nya tofflor i 2 storlekar större idag för att kunna ta mig ut överhuvudtaget å skinnet på fötterna å benen svider som om jag skulle ha promenerat genom ett brännässelsnår.
    inte många veckor fö rmig nu, kan inte vänta...
    har tagit fram bäbiskläder och handlat hem blöjor å sånt nu...
    ska ta hem sängen från grannen nästa vecka tror jag...
    ha dte bra i värmen!

  • annaknin

    Hej hej! Några nya bebbar än?

    Nu finns det nya foton i mitt galleri på Leon!


    Mamma till världens bästa Leon, född 5:e april 2007! 1501 gram, 40 cm!
  • Fru Humla

    oo måste skynda å titta...hur går det för er?
    jag känner mig helt klart på g undrar mest på hu rlänge man kan gå runt å ha den känslan.
    kul att se dig här inne*kjam*

Svar på tråden Vi som äter Levaxin / Liothyronin under graviditeten... Tråd nr 3.