• ejja81

välling utan eller med lite mjölk? hjälp sanbbt

ska undvika mjölkprodukter  så villken välling är skonsamast då,,majs eller finns det någon annan som finns i vanlig affär

• Svar på tråden välling utan eller med lite mjölk? hjälp sanbbt
  • Pettis

Jag har fått rådet att använda nutramigen som finns på apoteket, fast det är väldigt dyrt. Men om man får konstaterat att ditt barn inte tål mjölk kan man få det utskrivet på recept

• Ella

Hittade en utan mjölk på konsum, men det var Nestle så det fick vara för min del. Har du provat apoteket?

• Linda1976

Menar du välling eller ersättning?

Min smak är mycket enkel, jag nöjer mig enbart med det bästa.
  • Linda1976

Ersättning är ju Nutramigen som du kan få på recept, finns även en annan sojabaserad som jag inte minns namnet på.

Som välling kan man använda Nutramigen och blanda med grötpulver från EkoGo (mjölkfri) så blir det som välling.

Smaken på Nutran accepterar inte alla barn, så man kan även blanda Ekogo med Solhavre och får då en mjölkfri välling.

• Ella

EkoGo? Var hittar jag den? Låter toppen!

• Linda1976

IcaMaxi å säkert de flesta större mataffärer............

• jullan83

Då min dotter fick glutenallergi så fick vi avstå från mjölk helt å hållet från början. Då kokade jag egen välling på laktosfrimjölk och maizena mjöl tror jag att det var. Gick jättebra!

• Linda1976

jullan: Men gluten har ju inte med mjölk att göra. Sempers majsvälling är fri från gluten, men inte mjölk. Är din dotter alltså både gluten- och laktosintollerant, men tål mjlkprotein?

• jullan83

Linda1976:
    Kanske skrev konstigt, menar att då min dotter fick glutenallergi så var vi tvugna att avstå från mjölkprodukter i början åxå, för tarmen var så retad att den inte tålde mjölk då. Nä hon är bara glutenallergisk, nu kan hon dricka mjölk! Hon dricker majsvälling nu. Men vad jag vet så finns det bara från 6 mån eller?

Svar på tråden välling utan eller med lite mjölk? hjälp sanbbt