• Anonym (O.o)

Gått upp 2 (!) kg på en vecka!

Det är knappt att jag vill titta mig i spegeln längre, för det syns verkligen att jag har lagt på mig! Jag har gått upp från 57 kg till 68 sen i november, och jag är 158 lång. Vad fan ska jag göra?!

Just nu har jag lust att dricka enbart vatten i några veckor, och inte äta nåt. Men då dör jag väl, och det skulle ju inte vara så trevligt.

Nån som har tips på vad fasen jag ska ta mig till?! :'-(

• Svar på tråden Gått upp 2 (!) kg på en vecka!
  • Suryanshu

Har du börjat med p-piller el. annan medicin kanske?

• Anonym (O.o)

Nej, har P-stav men den ska väl inte påverka vikten?
    Hmm..

• lokacitron

Anonym (O.o) skrev 2007-05-31 16:14:06 följande:

Nej, har P-stav men den ska väl inte påverka vikten?Hmm..
    Jo man kan gå upp i vikt med p-stav.
  • Suryanshu

Anonym (O.o) skrev 2007-05-31 16:14:06 följande:

Nej, har P-stav men den ska väl inte påverka vikten?Hmm..
    Jo, dessvärre kan p-staven påverka vikten ganska rejält......
  • Anonym (O.o)

Det här är verkligen skitjobbigt. Känner mig som en jävla kossa.

• silhuett

Om du inte har ändrat dina matvanor eller motionsvanor på sistone, så beror det nog på p-staven..

• Anonym (caimbrigde)

jag har inte så mkt att säga om det är din pstav eller ngt sånt men jag har ett smidigt förslag om du vill gå ner i vikt relativt fort och endå äta..
    Caimbridgekuren. Jag åt 2 påsar och åt redig middag på kvällen.
    Jag fick ner fort och säkert.
    Nu äter jag som vanligt igen och håller min idealvikt på 42 kg.

*kram*

• Anonym (O.o)

Anonym (caimbrigde) skrev 2007-05-31 16:32:56 följande:

jag har inte så mkt att säga om det är din pstav eller ngt sånt men jag har ett smidigt förslag om du vill gå ner i vikt relativt fort och endå äta..Caimbridgekuren. Jag åt 2 påsar och åt redig middag på kvällen. Jag fick ner fort och säkert. Nu äter jag som vanligt igen och håller min idealvikt på 42 kg. *kram*
    Hur mycket kostar det ungefär?
  • Anonym

Vad har du ätit sen i nov, när du har lagt på dig? Sen tror jag inte att du gått upp 2 kg under 1 ve, snarare att det är svullnader i din kropp, vatten, som har gjort att vågen visar 2 kg extra.Äter man fel blir man svullen. Försök att äta regelbundet, hvdmål var 4e tim. MKT grönsaker, rör på dig och försök tänk positivt!!!

• Anonym (caimbrigde)

TS : en påse kostar 19 kr.

• Anonym

Jag har precis samma problem!!!
    Har gått upp över 13 kilo på ett halvår....ändå så äter jag inte mer!
    Nu har läkaren upptäckt att jag har ett överskott av prolaktin som visst har med hypofysen att göra... Kan min viktökning bero på det?

Fan....känns skiiit! Ska gifta mig på sensommaren,men ska jag se ut så här så skiter jag i det.... Är hemsk! Fet,ful...

• Anonym (O.o)

Och jag ska på bal om 2 veckor. Skitkul att komma ditt och se så svullen ut som jag gör nu.

Kanske ska prova sätta dammsugaren till naveln och hålla tummarna på att det sugs ut lite fett..

• Anonym

till anonym ang prolaktin; nej, man blir inte svullen av det. Prolaktinvärdena styrs av hypofysen som har hand om äl och sånt. Jag hade sist ett värde på 1300, äter normalt å ser normal ut. Klart du ska gifta dig!!!!!!!!!!!!

• zaarah

jag skulle gissa på njurarna :) elr det beror på om kilona lagt sig på magen elr benen:P. jag själv gick upp 8 kg på ca 2 veckor.. har allvarligt njurfel nu som bara dökupp.

• Anonym (Heavy)

Anonym (Cambridge) skrev: "Nu äter jag som vanligt igen och håller min idealvikt på 42 kg."

Väger du bara 42 kg?

Svar på tråden Gått upp 2 (!) kg på en vecka!