• TTO

Voltaren och amning

Ngn som vet eller har ätit Voltaren och ammat? Står i FASS att "voltaren passerar till bröstmjölken men att det är osannolikt att barnet påverkas". Låter lite luddigt. Skulle kännas mest tryggt om det står att "barnet inte påverkas". Därför undrar jag nu om det är ngn av er mammor som har erfarenhet av detta? Jag är i behov av tabletterna då jag har en kraftig inflammation men samtidigt vill jag inte sluta amma (trots att min son är sex månader). Vi tycker att det är en mysig stund både han och jag.

• Svar på tråden Voltaren och amning
  • April Mamma

Man bör inte ta voltaren när man ammar, jag hade muskelinflammation i axel o gick på apoteket o fick till svar att NEJ du ska/bör inte ta det när du ammar....OM inte en läkare har skrivit ut det till dig och att han är info om att du ammar.

• prinsessan och prinsen

Jag fick Voltaren (pga ryggskott) när min son var 9 månader och jag ammade morgon och eftermiddag fram till medicineringen, sen ammade jag bara morgon. Läkaren sa att jag skulle se på honom om han fick några personlighetsförändringar(!) och isåfall skulle jag inte ta tabletterna! Hade dock inte lust att han skulle må dåligt, så minskade ner på amningen.

• Pjutten

Jag åt Voltaren och Alvedon efter mitt kejsarsnitt och jag märkte ingenting på honom. I och för sig var det under hans första 3 veckor i livet, så jag hade ju inte lärt känna honom riktigt

• Sanna1975

samma här, äter också voltaren och alvedon efter kejsarsnitt.

Svar på tråden Voltaren och amning