• Anonym (SUCK!!)

Förskjuta mensen med Cyklo-F??

Någon som vet om man kan förskjuta mensen några dagar med Cyklo-F??
    Hur går det till? På apoteket sa de att Cyklo-F är till för att minska rikliga blödningar och INTE att förskjuta mensen...
    NÅGON SOM VET NÅGOT??
    Snälla, behöver hjälp nuuu!! Mensen kommer oerhört olägligt...
    Kram

• Svar på tråden Förskjuta mensen med Cyklo-F??
  • Anonym

Den förskjuter inte. Försjuta mensen kan du väl endast göra med p-piller?

• Majken

Det enda som kan förskjuta mensen är p-piller - apoteket vet vad de pratar om i detta fall!

Love my M-girls
  • Anonym (SUCK!!)

De vet säkert vad de pratar om på apoteket, det tror jag oxå!

Men det är tydligen känt att Cyklo-F har den effekten om man tar det strax INNAN mensen startar. Vet en tjej som använde sig av den metoden, men hon är bortrest nu och jag kan inte fråga henne. Därför ville jag kolla om det fanns någon här som vet hur det går till.

• SeTa

Cyklo-F kan ge den effekten.
    Jag har en kompis som använder sej av det när hon ska åka utomlands. Hon börjar äta det en vecka före mens och slutar när det är fritt fram igen. På henne funkar det, men det kan vara individuellt.

• Anonym

Bättre att ringa din vårdcentral. Du behöver oftast inte gå dit utan läkare förskriver rec ändå, men du får svara på frågor om du ex haft en blodpropp...

• Anonym (SUCK!!)

SeTa:
    Tack för ditt svar! Har du någon aning om hur ofta hon tar tabletterna?
    Det gäller bara att skjuta upp mensen en dag eller två..

• Anonym (SUCK!!)

PUFF

• SeTa

Vad jag vet följer hon anvisningarna på paketen.

• nerys77

Det finns ju tabletter man kan ta för att skjuta på mensen. Kommer inte ihåg vad dom heter, men man börjar ta dom tre dagar innan mensen ska komma, och sen tar man dom i en vecka eller tio dagar, och så kommer mensen när man slutat äta dom. Ring till din bm och säg att du behöver skjuta på mensen, så hjälper hon dig.

• Anonym (SUCK!!)

Tack för hjälpen!
    Sticker till apoteket o köper Cyklo-F nu. Funkar det så funkar det... annars är helgen förstörd (skämt)
    Ha en trevlig helg

• Anonym (Cyklo -f)

Hmm tar sj cyklo.f men inte nu längre har byttat ppiller så blöder mindre,
    visste inte att det kunde sjuta upp mensen för mig minskar det bara med blödningen men men kanske e olika! frågar bara varför tar du inte ppiller istället för o slippa mensen i helgen ? hört att cyklo-f e inte så bra o ta för mycket av men de kanks inte stämmer?

• Anonym (SUCK!!)

Anonym (Cyklo -f) skrev 2007-06-01 19:17:01 följande:

Hmm tar sj cyklo.f men inte nu längre har byttat ppiller så blöder mindre,visste inte att det kunde sjuta upp mensen för mig minskar det bara med blödningen men men kanske e olika! frågar bara varför tar du inte ppiller istället för o slippa mensen i helgen ? hört att cyklo-f e inte så bra o ta för mycket av men de kanks inte stämmer?
    Jag använder inte p-piller, så det alternativet går bort. Nä, jag har inte tänkt att "ta för mycket" - vill bara skjuta upp mensen ett dygn eller så.
  • Engla75

Ja, det finns tabletter som skjuter upp mensen (kommer inte heller ihåg vad de heter). De är receptbelagda. Har själv använt dem två ggr och de fungerade hur bra som helst!

Äntligen gravid!
  • Anonym

Primolut Nor heter de receptbelagda tabletterna som gör att man kan skjuta upp mensen. Är ett preparat med östrogenbas. Cyklo-F är ett receptfritt läkemedel som minskar blödningen vid riklig mens. Innehåller inte hormoner eller östrogener och kan inte skjuta upp mens.

Svar på tråden Förskjuta mensen med Cyklo-F??