Någon med målarkunskaper eller man som är målare??? Desperat!
Vi ska renovera om hallen, dvs göra om väggarna helt. Vi har anlitat en målare som ska göra det, han är alltså ett proffs. Min make har brutit armen så han kan ju inte göra det, har fortfarande sviter efter benbrottet.
Dock blev jag väldigt orolig inför en särskild sak. Vi har satt upp glasfiberväv på väggarna, fråga mig inte varför vi skulle försöka göra om väggarna själva och råkade få med oss gipsväggen. Ja vi ska alltså börja om från början då och får det dåliga rådet på K-rauta att sätta upp en väv och han gav oss en rulle som då var glasfiberväv som det så fint hette. Jaja målaren kom hit för att ge ett pris och skrattade åt väven och sa "vad fan är det här"?? Det kunde man inte ha i varje fall. När han gav prisförslaget så mumlade han och sa ja det blir ett jävla jobb med att slita bort glasfiberväven.
Och nu helt plötsligt när han fått godkännande om pris så ska han inte ta bort glasfiberväven först alls, men innan skulle man det. Vi är oroliga över att han försöker köra en genväg för att få det gjort snabbt och få pengarna helt enkelt. Han sa bara att han ska patentera som det heter över väven och bredspackla sen, slipa och måla sen.
Men kan man patentera över glasfiberväv, väven sitter inte bra den har lossnat under på vissa ställen, rädd att allt bara lossnar ju om glasfiberväven ger vika under med?