Du måste logga in för att svara i en tråd.

• zingoalla

Helsingör

Tänkte åka till hHelsingör den 6:e när man ändå är ledig.
    Känner inte alls till denna stad så bra,nån affär man måste besöka eller nåt ställe man måste äta på?Ska vad jag förstått finnas nåt köpcentrum utanför som är billigt/billigare om man ska handla lite öl/vin.
    Snälla nån med lite tips.

• Svar på tråden Helsingör
  • Sencha

Hmm... Jag är uppvuxen med att åka till Helsingör typ en gång i veckan - men jag kommer knappt ihåg några namn på affärer Fast de skulle säkert inte finnas kvar ändå

Min åsikt är i alla fall att satsa på att strosa inne i stan. Mycket mysigare. Glöm inte att köpa blød nougat

• ahlcec

Skit i köpcentrat, handla spriten på IT istället.
    Jag håller med om att ni istälet ska strosa på stan, ta en öl på torget och så. Och dyka in i affärer som ser roliga ut (=nästan alla ).

Ha så roligt!

• Venusmannen

Vi var i Helsingör nyligen, och prisnivån på öl/vin är inte alls den samma som tidigare. Det lönar sig inte att släpa över sundet längre.

• zingoalla

Venusmannen,skit är det så att det inte lönar sig.Fast vi får nog en mysig dag ändå,liten utflykt.

ahlcec IT är det en affär i stan alltså.

sencha vad är det för nougat...det är ju alltid gott liksom.

NÅn mer med tips?

• ahlcec

Jupp, IT ligger precis mitt emot stationen.

Ät gärna på den italienska krogen som ligger vid dels en ostbutik och dels en köttbutik. Mot gallerian liksom. (bra förklarat, jajemen :D)

• Sencha
    zingoalla skrev 2007-06-01 09:07:27 följande:
    sencha vad är det för nougat...det är ju alltid gott liksom.
    blød=mjuk
    Köps i "lösvikt", alltså, de skär en bit som vägs och som man får med i en påse.
Svar på tråden Helsingör