• Anonym (ledsen)

nån som vill svara mig?

Min man är alkoholist,han fungerar bra "i vardagen",sköter jobbet mm. Det är här hemma det inte funkar,det blir tjafs och barnen mår inte bra av det.Eftersom han jobbar så är det inte aktuellt med något behandlingshem eller så men jag har hört att det ska finnas tabletter som tar bort "suget"?
    Är det nån som vet något om det eller är det"bara" för andra droger än alkohol? Hoppas nån vill svara.

• Svar på tråden nån som vill svara mig?
  • Anonym

antabus ska hjälpa. prata med en läkare... Varför inte beh! DEt ska arbetet kunna hjälpa han med!

• NoMatter

Antabus tar väl inte bort suget, såvitt jag vet. Däremot får man en enorm hjärtklappning om mn dricker med antabus i kroppen. Har man hjärtfel så ska man inte använda antabus.

Här står om antabus: www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

• Anonym

ja suget finns väll inget som tar bort men antabus kan ju hjälpa han o sluta kanske....

• Camilla86

i danmark kan man operera in antabus i kroppen så då har man inget val om man känner för att dricka på pillrena e det bara att sluta om man blir sugen på att dricka

• Anonym

Det går ju söka hjälp utifrån oxå. med kontroller osv....

• firhilwen

Som föregående talare skrivit så är det oftast Antabus man hör talas om. Det tar inte bort suget men man blir rejält dålig om man dricker och äter/tar/får Antabus samtidigt!

Preparatet i sig kommer inte hjälpa din man att sluta missbruka och så länge han får hjälp att fortsätta sitt beroende så kommer han att hitta orsaker att dricka och förneka för sig själv att han faktiskt har ett problem!

I dina kläder hade jag ställt ett ultimatum, och även blandat in hans närmaste chef(er) så att även jobbet är med på att han behöver en behandling! Även du och barnen kan behöva samma behandling som medberoende!

Kruxet är att så länge han inte själv tycker att det är ett problem så kommer han att fortsätta missbruka!

Och efter egna erfarenheter i ämnet så kan jag påstå att jobbet är det sista en alkoholist lämnar. Det är den sista utposten!

För dina barns skull så önskar jag att du kräver att han gör nåt åt det här! Du kan inte göra det åt honom utan det bästa du kan göra är att helt enkelt stjälpa honom över kanten så han kommer till insikt!

• Anonym (tips)

antabus tabletter är ett skämt har jag hört... det går utmärkt att dricka ändå.
    men att operara in ska funka bättre...

• Anonym

antabud tabletter. Jag vet de som kunnat dricka en två och tre ggr. sen har de blivit jättesjuka så det är nog olika det där.

• Anonym

antabud tabletter. Jag vet de som kunnat dricka en två och tre ggr. sen har de blivit jättesjuka så det är nog olika det där.

• Anonym (LJ)

Ni behöver hjälp ,
    varför inte behandlingshem ??

Jag är uppväxt med en alkoholist och kan säga dig att barnen tar mycket skada av det .

Antabus har jag hört att man blir väldigt dålig av i kombination med alkohol .

Hoppas att det löser sig för er ..
    Lycka till..

• Anonym (ledsen)

tack för alla svar! jag har ställt ultimatum att han måste skaffa hjälp men vi vet inte riktigt vad och hur?!
    Beh hem har vi inge vidare erfarenhet av,har en syster som flyttade runt på tre olika innan hon blev drogfri och där kompisens karl var hade dom lite konstig inställning till resten av familjen.

• Anonym (hmm)

det finns en ny slutaröka tablett som heter champix (stavning)
    som även tar bort mer eller mindre alla glädje känslor som
    en rökare/alkolist/sockerberoende osv känner man skall tydligen inte få ut något positivt av sitt beroende.

• Anonym (ledsen)

får man det utskrivet av läkare?

• Anonym (hmm)

ja det e recept belaggt för även detta slutaröka medel som andra har en mindre bok med biverkningar

• Anonym (vet...)

Det finns en medicin som minstar alkoholsuget (minns ej vad den heter på rak arm nu) men den måste läkare skriva ut så sök läkarhjälp på någoon beroendemottagning så får ni hjälp!

• Anonym (vet...)

Champix funkar inte på de flesta tyvärr.

• tiitta

det finns ett ganska så nytt medecin som tar bort suget efter alkohol men det kan ta nån månad innan det börjar kännas,Har hört bra om den medecinen.!! tror att den heter nånting som revia!

Svar på tråden nån som vill svara mig?