• miniGrynet

Rubens Barn-docka

Tänkte köpa en docka till dottern, som är 9 månader.
    Fick tips om det nämligen.

Har sedan några år tillbaka sett dessa underbara dockor som heter Rubens barn, mjuka fina dockor.
    Tycker att dom är finare än en del mjuka dockor som säljs på leksaksaffärerna, och en hård docka känns inte akutellt ännu.
    Plus att dom här har ett eget utseende, så att dom inte är massproducerade på alls samma sätt.

Funderar på att köpa en sån till Elise, funderar på en docka ur Cosmos-serien som ska vara ifrån 0 år.

Någon som har en Rubens barn-docka till sitt barn?
    Är dom bra, fina o värda sina 350 kr?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Rubens Barn-docka
  • YinYang

Jag gav bort en i doppresent (IDA)och flickan som fick den (5mån) lyste upp som en sol då hon såg den! Blev helfacinerad av den!! Jag var tveksam till att den skulle uppskattas så mkt som de sa i affären men det vart ju så, så det var kul De är härliga de där dockorna.

• miniGrynet

Kul att den uppskattades!

Vilken gav du bort, var det en av Cosmos-dockorna?

• YinYang

Nej, det var en som heter IDA, blond, rosa och lila klänning, kanin i bröstet. Väldigt söt i stilen. Vilken funderar du på?

• miniGrynet

Ja, hon är jättesöt!
    Men den rekommenderas ifrån 2 år, och den som jag verkligen gillar heter Maria o ingår i Little Rubens. Men den rekommenderas ifrån 3 år.

Så, om jag ska ge en nu till dottern så får det nog bli en ur Cosmos-serien, som är ifrån 0 år, och då lutar det åt Sunny. Tycker hon är sötast, men ska kolla lite vad sambon tycker oxå.

• miniGrynet

Nej, sambon gillade inte Sunny, han ville köpa Mona.

Hon var mitt andra alternativ, så det blir nog en liten Mona till Elise.

• två små sessor

Mina tejer har fått varsin i doppresent den stora fick Twinkel och lillan fick Mona. Det är mysigt med dem när de är så mjuka å goa.

• Perry the Platypus

Ni har inte någon länk att tipsa om??

Which is it, is man one of God's blunders or is God one of man's? - Friedrich Nietzsche
  • Paulina f69

Min tjej fick en Cosmos Mona på 2-årsdagen. Hon älskade den direkt, döpte den till "Pippi" så fort hon fick syn på den och så heter den sedan dess. Den är väldigt kramvänlig och skön att hålla i, lite tung i rumpan... Jag tycker också att de är mer "speciella" och inte så stereotypa som plastdockorna i leksaksaffärern. Jättefina!

Svar på tråden Rubens Barn-docka