• Anonym

är det dåligt för små barn att gå utan mössa??

på vår förskola sätter dom inte på barnen (1-3år) mössa när de går ut. Idag i stockholm var det visserligen runt 10-15grader men det blåste mycket, var lite regnit och kyligt. tar inte små barn skada av att gå utan mössa? Jag sätter altid på mitt barn mössa då jag lämnar men när jag hämtar har han ingen på sig. väldigt irriterande tycker jag. Vill skriva anonymt då någon kan känna igen mig annars.

• Svar på tråden är det dåligt för små barn att gå utan mössa??
  • morriis

På vårt dagis känns det som att dom är ganska noga. Sonen är väldigt noga själv med sin mössa/keps så jag har aldrig behövt tänka på det.

Tycker alla barn ska ha mössa när det blåser ute och är risigt

Lev ditt eget liv för du ska Dö din egen död!
  • Peippo

Oj! Vad jag vet är det lättare för barn än vuxna att få öroninfektioner och de bör inte vistas ute eller i drag utan mössa. Tala om för dagispersonalen att du vill att ditt barn ska ha mössa ute.

Livet är som ett kortspel. Korten du får är ödet; Sättet du spelar på är fria viljan.
  • Jewell

Värmen i kroppen försvinner ut ur huvudet om dom inte har på sig mössa + att dom får lättare öroninfektion av drag på öronen.

Hade sagt till genast om mitt dagis inte satt på mitt barn dess mössa då dom gått ut!
    Är det pga lathet dom inte gjort det?????

Säg till genast och ta kontakt med dom andra barnens mammor så dom kan säga til oxå!
    Så här får det inte gå till!
    Sen behöver barn mössa som skydd mot solen!!!!!!!!

• Anonym

men jag tycker det känns jobbigt att säga till om det då vi ganska nyligen börjat där man vill ju inte känna sig som en tjatkärring direkt. Men har era barn altid mössa på sig på dagis? nu har mitt barn börjat protestera mot att ha mössa när han är ute med mig me då han lärt sig det där!

• Anonym

Hade sagt till genast om mitt dagis inte satt på mitt barn dess mössa då dom gått ut!
    Är det pga lathet dom inte gjort det?????

jag tror det tyvärr...

• Minna07

Ja så små barn ska absolut ha en lättare mössa på sig om det blåser och är kyligt. Örininflammation är ju mycket plågsamt och helt onödigt att få! Dåligt av dagispersonalen... Än en gång kan man konstatera att dagis inte är det bästa för barn.

• morriis

Om han börjat protestera mot att ha mössan så är det nog att det låter som lathet, dom orkar inte föra disskusionen med honom om att han måste ha den. Men TS säg till på dagiset. Det är ju viktigt för din son och om han blir sjuk sen för att han inte hade mössa så kommer det kännas ännu mer irriterande.

Ja min son har alltid mössa. Men när han kom in i sin period med att mössvägra så köpte jag en med snöre Kunde han stå där och slita. Och när han lärde sig att dra upp snöret så köpte jag en med knapp.

Lev ditt eget liv för du ska Dö din egen död!
  • Angelica30

Jag hade ett omvänt problem på barnens första förskola.
    Min lilla dotter som då var ett år VÄGRADE ha mössa på sig, hon slet sönder 3 mössor med knytning på en vecka hon ville verkligen inte ha den. Jag sa åt personalen att dom skulle låta henne vara och hon märkte själv att det blev kallt på huvudet. Till slut gick det in. Ett tag efter så ville hon ha mössa på sig igen.

Men det är klart att ni ska säga till om ni vill att barnet ska ha mössa på sig, jag tror inte att det är några problem!

• Anonym

me nnu är det så att mitt barn vägrar inte mössa där utan ingen utav barnen har mössa på sig.

• Anonym

måste nog ta upp det här med dom..

Svar på tråden är det dåligt för små barn att gå utan mössa??