• Angel in sight

Vad fick era män/sambos i 30-årspresent av er??

Min sambo fyller år snart så jag söker inspiration här! Vi ska ha barn snart (bf 6 juni).. Ville helst ge en upplevelse / resa med mig men när bebis är liten fungerar ju inte det och man kanske inte vill få en 30-års present (resa) som vi ska göra om ett år..?

Vad gav ni och vad anser ni om en present som inte kan användas nu?

• Svar på tråden Vad fick era män/sambos i 30-årspresent av er??
  • Valkyriah

En tatuering kanske??

I want to be just like barbie,that bitch has everything...
  • MammaMariaH

Vi fick vårt första barn fem dar inana så det blev ingen present utöver vår lill kille da!

Felix & Ludwig är våra prinsar
  • Undrande

Helt ok med present som inte går att använda just nu.
    ex. resa, go-cart körning, ballonguppstigning, tandemhopp (falskärm)

www.liveit.se/

• Idaaa1982

Hej hopp!!! Mitt ex fick ett fallskärmshopp av mig när han fyllde 25!! Var uppskattat!

• lurksmulan

Min man fick handla en uppsättning kläder, gå på konsert och musikal.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • Sterna

När gubben min fyllde 25 fick han ett VIP-medlemskap i Mackmyra whisky som är det första svenska desteleriet.
    Lagom till hans 30års dag släppte de första flaskan vilken han fick tillsammans med whiskyprovning.

• MissB

Jag träffade min då blivande man ett halv år innan han fyllde 30 och hade inte ens träffat hans familj än. Jag ringde till hans mor och syster och bad efter kort ifrån hans upväxt som de gladligen satte sig ner och fixade till mig. Jag fick dem i posten med små lappar på alla så jag visste vad hade hänt då korten togs. Jag hade även själv några kort på honom under tiden vi dejtade. Jag klippte och fixade och hittade olika skrivningar i tidningar med mera och gjorde en stor tavla till honom med allt detta. Satt små roliga citat över korten som passade just vad kortet föreställde och gjorde helt enkelt en jätte fin tavla som hänger i vårt hem och är verkligen jätte kul. Allt klistrade jag på en stor svart "poster board" som jag köpte så det verkligen syns bra, sen ramade jag in det. Alla som kommer stannar och kikar på den.

Hade hoppats på en liknande när jag fyllde 30 men jag fick annat som var jätte fin.

• Poppi

Min "gubbe" fick en stooor överraskningsfest som blev väldigt uppskattat men jag förstår om det är svårt för dig att ge nu:)

Däremot tänkte jag tipsa om en annan present han fick av sina kompisar, nämligen RIB-båts åkning i Stockholms skärgård!!

• moriane

Min sambo fick en flygtur. Planet såg lite skrangligt ut (från 40 talet), men han överlevde trots piruetter i luften....Min sambo uppskattade presenten.

• EmT

Min kille fyllde 30 för två veckor sedan och fick då en flygning med litet plan över vårat hus och området där han växte upp.. Men han är extremt intresserad av att flyga och vill ta certifikat...

• charmtroll

Min man fick ett PSP som han blev överlycklig för! Vad är det med män och tekninska prylar egentligen?

• Mitt hjärta är hemma

Min man fick ett självihopsatt häfte med utvalda upplevelsepresenter, t.ex kaffekurs, hyra vinrad på vingård, klappa varg på Kolmården, "herrgårdsupplevelse" ballong/andra saker-flygning, segelflygning, matkunskapskurs och massa andra grejer. 14 att välja mellan eller något sådant. Jag valde sådana med ett visst maxtak i kostnaden som vi skulle kunna göra tillsammans. (Får välja en sak av dessa alltså.)
    Olika arrangörer bakom grejerna.

Av andra fick han "finknivar", whisky, kristallwhiskyglas, böcker, finviner m.m m.m.

• Hallontårta

Jag gav min man ett fallskärmshopp (tandemhopp) i 30-årspresent. Blev väldigt uppskattat, han har aldrig hoppat förut.

• lillaleiasmammma

Min man fick en riktigt fet kejsarlänk i silver, som jag visste skulle bli ett säkert kort (han hade tidigare fått armband i samband med nåt).

• Iväntanstider

Min fick en iPhone som ännu inte kommit ut men visste att han drömde om den... så han ska få den så fort den kommer ut

• Sarapara80

Min sambo fick ett fotoalbum/scrapbookingalbum som jag hade pysslat med ett bra tag. Det var barnkort på honom och på oss och vår tid tillsammans. Sedan tog jag ett av korten på oss båda och ramade in.

Eftersom han är flygintresserad så fick han även flyga flygsimulator, JAS.

Allt var mkt uppskattat!

Svar på tråden Vad fick era män/sambos i 30-årspresent av er??