• SweetStarAngel

Är du den ultimata husmoder??

Jag kvalar in på alt.3. Men jag har husmorsdrömmar där jag ser mig själv koka egen marmelad, göra egen saft etc.
    Men lite hobbyhusmor är jag allt

Jag behöver inga tatueringar, mina barns och min mans namn är ristade i mitt hjärta för evigt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du den ultimata husmoder??
  • Nica74

Ligger mellan 3 och 4. Lagar mat, oftast från scratch men inte alltid. Syltar, saftar och bakar ibland, ger tid till barnen men inte till hemmet (dvs. ostädat).

• Prisssan

Nope, det är nog det sista man kan kalla mig. Jag lagar väldigt sällan mat, det får sambon göra. Städar gör jag ibland och sambon de andra gångerna.
    Hittar på saker med dottern gör jag hela tiden, det gillar jag!

Kanske har jag hittat den perfekta husmodern i sambon?

Lycka är ett val..
  • Prisssan

Glömde: Jag röstade på trean eftersom sambon lagar bra mat från grunden, det är fint städat hos oss oavsett vem som gjort det och dottern gör vi roliga saker med.

Sylta vet jag inte vad det är och saft gör vi inte heller nån själv,.

Lycka är ett val..
  • cicci85

Jag valde 3:an, men att hemmet är någorlunda städat beror mycket på sambon måste jag erkänna...

• Dinkanesh

Älskar att sylta och safta!! Lagar så gott som all mat från scratch och hittar på roliga saker att göra med dottern. tyvärr är det väl hemmets renhet som hamnar sist på listan över saker att göra.
    Röstade på 1:an, även om den inte stämde helt.

• Calline

Jag tycker också om att sylta och safta, älskar att baka bröd mm. Men städningen vet jag inte riktigt hur det är med... det gör min sambo lika mycket som jag

• Cheera

Jag satte mig på tvåan. MEN...jag har inte alltid välstädat (Kan gå en dag eller två med stökigt hem) och jag syltar men saftar inte..men har tänkt börja
    Däremot så gör jag egen juice med råsaftcentrifug...men det är ju fusk

• SystraMi

Hm... jag använder halv- och helfabrikat ibland men gör helst maten från grunden. Ibland får jag ett städryck (typ när ngn ska komma och hälsa på) men däremellan får det förfalla. På sommaren och till jul brukar jag få husmorsryck och vill göra egen sylt och saft resp. lussekatter och knäck, men annars är det Önos som gäller .

Svar på tråden Är du den ultimata husmoder??