• Änglatuss

Bra musik till bröllop???

Vad ska man ha för musik i kyrkan?
    Ingångsmusik mm?

Känner ingen som kan sjunga och spela så det blir kanske en tråkigt vigsel utan någe sånt

och vad ska man låta gästerna lyssna på under festens gång? ev dansa till?

på dag 25!!!
  • Svar på tråden Bra musik till bröllop???
  • Tesselajnen

När det gäller festen så ta sån musik som du och din blivande tycker om att dansa till och blir glada av! Det är ER fest och då är det ni som ska ha det så som ni blir gladast av. Alla andra kommer automatiskt hänga med!

• Rix

Har varit på bröllop utan sångerska eller sångare och man är ändå så tagen av stunden att jag saknade det inte iallafall. Anledningen till att jag har en som sjunger på mitt bröllop är att min lille kusin (bara 31 år) ska sjunga och han betyder så mycket för mig.

• frulan

Tycker att man kan välja låtar som är personliga för en själv.

Vi gifte oss utomhus borgerligt och hade en stråkkvartett som spelade låten till "Pang i bygget/Fawlty towers" när vi kom och "Love and marriage" med Sinatra när vi gick.
    Under akten hade vi även "Av längtan till dig".

Lycka till

• Auroratiger

Ett tips är att kika lite på folkmusik - finns många brudmarscher från olika delar av landet, kan ju vara lite kul att anspela på brudens och brudgummens ursprung, t ex. Fråga organisten i kyrkan, han/hon känner förmodligen folk som kan spela och sjunga och kanske har andra tips!

• Mystofflan

Hallo.
    Vart i landet ska ni gifta er ??
    När??
    JÄTTE GRATTIS till bröllopsplanerna
    MVH Linda

• Änglatuss

bröllopet är om 18 dagar
    norra uppland

• ebben

"from this moment" med hon...Shania Twain är det va? hörde jag i helgen på ett bröllop.
    O "se på mig" med Jan Johanssen.
    sen finns ju massa annat som jag inte minns nu..........

• thiasvovve

Vi hade brudmarchen av Felix Mendelhson som inmusik,
    Sen sjöng min kompis
    The long and winding road med (Beatles)
    Inga kan älska som vi (Grace)
    Samt en låt som han skrev till oss (han är en utav Sveriges bästa sångare och låtskrivare)
    Som utgångsmusik valde vi Anthem ur Chess instrumentalt(Benny Andersson)

Till festen så finns det många bra låtar,och viktigt är att det är musik som passar de flesta.
    Födelsedagsvals till Mona,På Bröllop,Ännu doftar kärleken ja listan kan göras hur lång som helst.

• thiasvovve

Lycka till,det kommer garanterat att bli en fantastisk å e underbar dag som ni kommer att för alltid minnas.

• Pluppas

Vi kommer ha låten Chapel of love av Dixie Cups när vi går in Två vänner till oss ska sjunga. För oss är det inte dags förrän i november, men jag skulle oxå vilja ha lite inspiration till musik i kyrkan

Svar på tråden Bra musik till bröllop???