• syrran

IBS- vad äter ni för mediciner ?

Vad har ni för bra mediciner mot IBS? jag äter Egazil duretter vilka fungerar ganska bra, men inget bra för illamående som jag lider mest av nästan. Är ofta hård i magen, och väldigt bubblig och uppsvälld mage, har ni ngt bra att rekommendera??

• Svar på tråden IBS- vad äter ni för mediciner ?
  • meandi

Inolaxol. Fungerar kanon på mig än så länge.

• Rhea

Inolaxol...tröttnar alltid innan det ger någon verkan....:/

• Rhea

Egazil, är det bra? Är på jakt efter något mot det du nämner där...:D

• meandi
    Rhea skrev 2007-06-01 15:22:44 följande:
    Inolaxol...tröttnar alltid innan det ger någon verkan....:/
    Hur tar du detta medlet då? Äter du det inte regelbundet?
  • Rhea

MEANDI

Nej det är ju det jag inte gör, vill ju ha effekt pang bom stört! ;.)

• Bestla

Jag har tvärtom problem.. knarkar dimor, imodium och dylikt...

• meandi
    Rhea skrev 2007-06-01 16:46:35 följande:
    MEANDINej det är ju det jag inte gör, vill ju ha effekt pang bom stört! ;.)
    Nej då är det inte så konstigt att det ger dålig effekt. Inolaxol ska man äta dagligen och för alltid typ. :P Missar jag en dos blir jag dåliga dagen efter. Det tar dessutom ett par månader innan det ger full effekt. Det går ju inte göra så mkt när det väl har dragit igång. Man måste ju linda symtomen jämt.
  • ninni73a

JIsses! Blir alldeles stel, paff, förundrad. Här går jag omkring utan att min läkare har föreslagit nån hjälp alls! Finns det medicin mot det???

Det enda jag märkt hjälper, förutom att äta så jävla rätt hela tiden som jag inte klarar av, blir galen på RÄTT MAT me fibrer osv..... är att om jag INTE dricker cocacola som innehåller aspartam så blir magen hårdare. Alltså håller colan min mage i hyffsad trim. (idiotiskt, jag vet!) (Ja min mage är hård, ska ja väl tillägga.) Bara vid mens som det är tvärtom eller i nån salig oförståelig mix.

Jag vet att jag provat såna påsar med pulver som smakar socker, men kommer inte ihåg va de heter. Hur som helst så får jag såna enorma gaser och kramp i magen av dem så dem vill ja inte rekommendera förstås..... Annars försöker jag äta katrinplommon varje dag, det hjälper lite.

När det blir som allra värst så har jag alltid en kartong med dulcolax liggande. Då brukar jag inte ta full dos utan kanske halva bara för att få igång magen.

Vet inte om ni blir hjälpta av mitt mess men jag ska helt klart ta ett snack me min läkare!!!

• Gisney

Jag vill rekomendera Aloe vera jucie. Den är gudomlig och har hjälpt mig. Kanske smakar hallon precis!

• Gisney

Skulle stå kanske inte smakar hallon precis. Var lite väl snabb på tangenterna nyss...

Svar på tråden IBS- vad äter ni för mediciner ?