JIsses! Blir alldeles stel, paff, förundrad. Här går jag omkring utan att min läkare har föreslagit nån hjälp alls! Finns det medicin mot det???
Det enda jag märkt hjälper, förutom att äta så jävla rätt hela tiden som jag inte klarar av, blir galen på RÄTT MAT me fibrer osv..... är att om jag INTE dricker cocacola som innehåller aspartam så blir magen hårdare. Alltså håller colan min mage i hyffsad trim. (idiotiskt, jag vet!) (Ja min mage är hård, ska ja väl tillägga.) Bara vid mens som det är tvärtom eller i nån salig oförståelig mix.
Jag vet att jag provat såna påsar med pulver som smakar socker, men kommer inte ihåg va de heter. Hur som helst så får jag såna enorma gaser och kramp i magen av dem så dem vill ja inte rekommendera förstås..... Annars försöker jag äta katrinplommon varje dag, det hjälper lite.
När det blir som allra värst så har jag alltid en kartong med dulcolax liggande. Då brukar jag inte ta full dos utan kanske halva bara för att få igång magen.
Vet inte om ni blir hjälpta av mitt mess men jag ska helt klart ta ett snack me min läkare!!!