• PitraPi

Kakel till ekkök?

Jag och sambon har precis köpt hus. Köksluckorna är i ek och vitvarorna är vita, bänkskivorna är matt svarta och golvet ska också bli svart. Vilken färg på kakel skulle ni välja?

• Svar på tråden Kakel till ekkök?
  • Johje

Jag hade nog satt in ett vitt kakel, men gör som vi gjorde, be att få ta hem lite olika plattor för att testa, man ser ganska bra vad som passar.

Jag gillar inte när det blir för mycket färger eller för rörigt.

• Skorpionerna

Jag skulle välja ett ljust kakel. vitt är väldigt snyggt mot eken. I vårt förra hus hade vi renoverat precis som ni. Ekkök, svart klinkergolv och nästan svarta bänkskivor. Det blir väldigt mörkt i köket då, därav min rekommendation av ljust kakel. Vi hade sjösten till kakel vilket också var snyggt. Men somsagt ta hem och pröva!

• dream

Vi har oxå ek kök och har valt ett grått kakel.
    Men vi har visserligen rostfria vitvaror och en bänkskiva som går i ljusgrått o aluminium. Bilder finns.
    Men ta hem en del o testa!

• Dundermamman

Vi har ekkök, svarta bänkskivor rostfria vitvaror och ljusgrått avlångt kakel!
    Jättesnyggt tycker vi
    Bilder finns i galleriet!

• anzita

Ekluckor, mörkt golv, svarta bänkskivor och ljust grå-blå kakel. Snyggt tycker jag.

• huny

Varför stirra sig blind på att det måste vara kakel. En målad glasskiva kan ckså passa tex

Svar på tråden Kakel till ekkök?