Dvärgpinscher
Vi funderar på att köpa en dvärgpinscher. Är det nån här som har en sån liten jycke?
Hur är dem(i temprament bla.)? Dem ser så ömtåliga ut men jag har hört att det är en tålig hund.
Nån som vill berätta?
Vi funderar på att köpa en dvärgpinscher. Är det nån här som har en sån liten jycke?
Hur är dem(i temprament bla.)? Dem ser så ömtåliga ut men jag har hört att det är en tålig hund.
Nån som vill berätta?
har en dvärgpincher/chihuahua,ser ut som pincher!
Han e dominant och vaktar gärna(men kanske beror d på att jag har behandlat honom som en bäbis från början),helt underbar hund,liten men tror att han e stor,kaxig.
Om du går in på denna länk så finns massa info och ytterligare länkar:
www.hundnytt.com/ListProducts.aspx
Jag har haft en och upplever den som en rätt krävande ras om man jämför med dvärgschnauzer och golden som jag också haft.
Min tik satte utan problem ett gäng rottisar på plats så de är väldigt tuffa och envisa. De varvar också lätt upp sig och måste aktiveras med spår eller liknande för att inte bli odågor. De är också i regel rätt vaktiga.
Kommer inte skaffa en igen, däremot blir det en till scnhauzer när barnen blivit större och tid finns.
Tack så mycket för hjälpen!
Lite sent svar kanske
Vi har en dvärgpinscher. Jag har aldrig haft hund innan, och jag skulle inte rekommendera DP till någon som inte haft hund innan, om personen inte är VÄL påläst om rasen och mycket hundkunnig! DP är inte en helt lätt ras då den har lätt för att vilja ta över och vara dominant. Den är verkligen inte ömtålig utan brukar kallas en "stor hund i litet format".
Det går såklart att lyckas även om man inte haft hund innan, men det kräver ofta en hel del träning och tålamod.