• SolOchSnö

Är det någon som "köper" fönsterputs här?

Solen lyser in genom fönstren och de är outhärdligt smutsiga. Men jag avskyr att putsa fönster, det är det värsta städjobb jag vet.

Är det någon som har anlitat en firma för att putsa fönster hemma? Vad ingick? Hur mycket kostade det?

Jag tycker att man ska rengöra både fönsterbågar och persienner när man putsar, annars är det ingen mening. Hur mycket kan det tänkas kosta?

Jag vill inte ha svartjobbare så det måste vara en seriös firma.

• Svar på tråden Är det någon som "köper" fönsterputs här?
  • Bling1975

Svårt att tänka mig att fönsterputsare rengör persiennerna per automatik.

Vår städfirma gör dock det om man ber dem men det är inbakat i hela priset för städningen så jag vet inte vad just det kostar (vi köper timmar/vecka). Sedan brukar sånt skilja mycket i landet så ring någon i ditt område och fråga så kan du ju ta med dina krav på hur det ska utföras.

Stitch längtar efter Lilo 3.0
  • Nåt annat

Ja brukar anlita fönsterputsare. 60 pix per fönster (de har spröjs). Har dock inga persienner, så där vet jag inte vad de tar. Helt överkomligt!  

Mamma till Axel född 070112
  • chicopico

vår fönsterputsare (en kille med egen firma) tar ca 500kr då har vi hmm... 12 fönster tror jag... persienner har han inte tagit men jag har iofs inte bett honom om det heller... men han tar speglar och glasdörrar mm

Svar på tråden Är det någon som "köper" fönsterputs här?