• Mitt hjärta är hemma

Köpa barnvagn utomlands?

Någon som har koll på om det är billigare att köpa barnvagn utomlands? Tänker fr.a på Tyskland, Schweiz och Italien just nu.

(Även om Schweiz generellt sett är dyrt för oss svenskar vet jag att många dyra grejer ändå kan vara billigare där, både flyglar och kastruller och lunch...) Men nu undrade jag alltså över barnvagnspriser!

Mycket tacksam över tips.

• Svar på tråden Köpa barnvagn utomlands?
  • trollet83

Finns många som köper vagn från Tyskland, men även nya vagnar från Sverige, exempel på hemsidor:

* www.kidsroom.de
    * www.pingpong-online.com/
    * www.babystugan.com/index.php
    * www.barniallt.se/butiken/index_barnvagnar.html
    * www.barnvagnar-webbutik.com/
    *www.cityvoyager.eu.com/index.do;jsessionid=5045F50E3E511783121E524C2DBAFA31
    * www.dinknubbe.se/
    * www.mypram.com/
    * www.stanmark.se/index_pliki/Page16333.htm
    * www.smalandbarnvagnar.se/
    * www.barnkojan.se/

Vi köpte vår barnvagn via tradera.com . Där auktioneras bla helt nya barnvagnar ut till lägre priser..våran en senator -07 fick vi ge 2300 för plus frakt och tillbehör, summa ca 3000 kr. Helt ny vagn då, i affär skulle den kosta ca 4900..så vi sparade en del..vi har dock ej använt den ännu men den är jättefin!

Lycka till med barnvagnsljungeln! Jag/vi tyckte det var svårt att välja men vi visste att vi inte ville lägga allt för mkt pengar iaf..

• Mitt hjärta är hemma

Oj, det var ingen dålig lista! Tusen tack!

• trollet83

nej, jag har kollat på många av dem sidorna iaf innan vi beslöt oss för vagnen från tradera..så surfa på o titta..

• Jiiipppiii

Vi köpte vår vagn från Kidsroom, mailade först lite frågor och fick snabba svar. En fördel att kunna kommunicera på engelska tycker jag. Sen tog det 5 veckor så hade vi vagnen hemma!!! Smidigt

• Kickan 84

Vi har beställt vår från babytrader.eu, en Bugaboo Cameleon som ska hämtas ut på måndag!

Ett litet pergomirakel! ♥ Jag ska bli pojkmamma ♥ BF 23/9 2007
Svar på tråden Köpa barnvagn utomlands?