• EmmaReu

Chiuauor i matbutik - Varför anses det vara ok?

Arbetar i en matvarubutik och dom blir bara fler och fler som kommer in med sina chiuauor i butiken.
    Jag förstår att det är en liten hund och att dom är stöldbegärliga osv, men reglerna gäller väl dom oxå?
    Konfronterade idag en kund och fick svaret "Ja, men jag bär ju hunden, det är inte så att den går och nosar överallt."
    Det må vara sant, men vad ska jag då säga om någon bär in sin collie, schäfer osv?

Jag har absolut ingenting mot hundar. Älskar hundar och skulle jag kunna ta in min lilla vovve i butiken om det skulle gå. Men vågar jag inte lämna honom utanför butiken får han faktiskt vara hemma.

Jag ville bara höra vad andra tycker. Både dom som gör det och dom som inte.
    Är det bara jag som tycker det är konstigt?

• Svar på tråden Chiuauor i matbutik - Varför anses det vara ok?
  • isisisis

Det är lite både och detta tycker jag.
    men mig gör det faktiskt ingenting.

• Missix

Nej fasen, klart dom inte ska vara i affären. Låt hunden stanna hemma om den inte kan vara utanför.

Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • EmmaReu

Jag förstår dig. För det gör mig inte heller någonting, egentligen. Det är väl bara att den regeln finns väl där av en anledning och om det är okej för dom varför inte för andra?

• sheeba

Hundar eller några andra djur hör inte hemma i en affär, jo en djuraffär möjligt vis.
    Även om man bär på hunden tycker jag det är fel man kan ju inte reglera reglerna efter hundens storlek. Är mna rädd för hunden ska bli stulen, lämna den hemma!
    Dessutom är det mycket säkrare plats än att ha den utanför även om den inte stuls så finns det de som gillar att trissa upp eller något annat.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • EmmaReu

Som tur är så har jag i alla fall dom ansvariga på min sida så jag slipper känna mig som en komplett idiot.

• Enkiteng

Anses det vara ok!? En av anledningarna till att man inte vill ha hundar i affärer är väl pg a allergiker och hundrädda, och då spelar det ju ingen roll om det är en stor eller liten hund. Sedan är det klart att en gående hund har större chans att riva ner, hoppa upp mot folk mm, men var ska gränsen gå liksom? Nej, är det hundförbud måste det gälla ALLA hundar (förutom ledar- och servicehundar då).

• EmmaReu

Enkiteng: Jag ser det som att dom flesta människor verkar anse att det är okej.
    Har aldrig hört någon påpeka något i någon butik när dom bär in på sina hundar. Har däremot hört klagmål när en man kom in i en butik med en mellanstor hund.

• Curlingmorsan

Jag vill inte låta min hund (en Cavalier) stå utanför affären just pga stöldrisk, men jag tar inte med henne utan låter henne vara hemma. Anledningen till att hundar inte får vara i affärerna är väl med tanke på alla allergiker, är man allergisk mot hund så kvittar det ju vad det är för storlek på hunden och om den bärs eller går själv.

• EmmaReu

Håller med. Hade en kompis som knappt klarade av att umgås med med mig ibland, endast för att jag hade hund hemma. Hemskt =o(

• Runguska

Går det inet att låsa in dem i en sådan förvaringsbox? Nej, men allvarligt så tycker jag att man får lämna sin hund hemma då man handlar och gå på promenad vid annat tillfälle. Inte okej med någon hund i butik alltså - undantaget ledhund.

Svar på tråden Chiuauor i matbutik - Varför anses det vara ok?